onsdag 20 oktober 2010

Tappra Berget

Om Jim Berg hade haft ett indiannamn skulle det definitivt vara "Tappra Berget"! Detta gav han prov på igår under Balancepasset...

Stämningen var på topp och Jims guidande, rörelsglädjen och den stämningsfulla musiken gjorde att deltagarna gav sig hän. Till en början fungerade således allt perfekt men precis när den vackra Avatarlåten (#4) drog igång (just i det ögonblick vi intog "yoga-balett-attityden") blev det såväl knäpptyst som kolsvart. Ajaj, ingen rolig historia mitt under en klass! Vad göra?

För ett kort ögonblick såg Jimpan lite fundersam ut men sedan konstaterade han proffsigt att "det är bara att fortsätta acapella, musiken och ljuset återvänder nog snart". Nja inte riktigt... Vi fick köra resterande del av klassen (förutom avslappningen, då strömmen behagade att återvända) utan musik. Blev det segt och tråkigt? Absolut inte. Tappade man fokus och kraft? Inte alls - Jim gjorde verkligen det bästa av situationen och förvandlade klassen till ett teknikpass där vi fick jobba stenhårt. (Shit, jag som bara hade tänkt gå dit och "softköra" lite;) Även instruktören själv fick nog en rejält träningsdos då han pratade/sjöng/peppade konstant. Bra där Berg! Nedvarvningen var skönare än någonsin och flera deltagare kom fram till honom efter passet för att tacka för ett härligt, tufft pass:)

Kontentan av detta är, ge aldrig upp! Råkade ut för samma sak när jag körde Powerstrip i somras - se "Värsta möhippan ever". Förvisso var jag nog inget vidare harmonisk under klassen (utan snarare smått gråtfärdig då det är nästintill ogenomförbart att köra ett dans, koreograferad till en utvalt låt, acapella) men jag fullgjorde i vart fall min uppgift. Sedan skulle jag ljuga om jag sade att jag längtar efter att göra om det;) Undrar förresten hur det gick för Malin igår som körde afro vid samma tidpunkt i en annan av Partilles salar.... Där snackar vi utmaning! Håller mina tummar!


Powerstrip körs med fördel till musik:)
(foto: Powerstriputbildning 15-16 aug 2010)

Avslutningsvis:

1/ Balanserat gjort "Tappra Berget!
2/ Never give up!
3/ KYSS & hej!

/Beckis

4 kommentarer:

  1. Jösses! Jag hade kreverat. De där sånglektionerna kanske vore något ändå...? ;)

    SvaraRadera
  2. Soffan! Du hade charmat dem, med eller utan sång:) Nema problema!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Åh, är övertygad om att Jim fixade det precis som du beskrivit! Han är fantastisk! JAg körde på jag med, (Zumba var det), försökte att trumma och humma och sjunga! Men det är inte lätt i en sal med 70 danssugna medlemmar! Så det blev mycket salsateknik, genomgång av BollyWood/Bhangra etc... Håller med dig om att man är stolt att man fixar det, men gärna inte gör om...! KRAM M

    SvaraRadera
  4. Grymt jobbat Malin!

    Hade ÄLSKAT att höra/se dig "trumma & humma":)

    Stor kram!

    SvaraRadera