söndag 31 oktober 2010

Lost wings


Happy Halloween hälsar Tingling von Z


Dagen har varit en prövning (då gårdagens fantastiska fest hemma hos Frids onekligen satt sina spår) men samtidigt förträffligt fin - Balance och Familjemys med Petterssons kan få den västa "dagen-efter-feelingen" att släppa. (Nja, kanske inte försvinna helt men definitivt lindras:)

Halloweenfesten igår var en riktigt fullträff! Grym lägenhet (grattis till lyan!), härliga gäster, görgod mat, dricka i mass ("yes" igår, "hjälp" idag) och skön stämning. Bäst av allt var att jag fick ta igen lite förlorad tid med supertjejerna Carin och Lotta. (Dessvärre har vi umgåtts alltför sporadiskt senaste året men nu har vi bestämt oss för att försöka ses lite oftare, något jag verkligen ser fram emot.)


Dessa 2 damer gör mig väldigt glad!


Nu kommer vi till den spännande frågan - hur var folk klädda?


Mr Dracula himself


Björn med kärleksgudinnan Afrodite


SjörövarFabbe med SÖTASTE lillpiraten Mollan


Värdinnan á la sexig häxa tillsammans med sin Devil
(Grymt av Håkis att byta skepnad twice under kvällen!)


Black Angel
(Push senare under kvällen)


Maten var, som sagt, toppen men jag hade lite otur med ett envist skadedjur... Vad jag än åt eller drack dök den här filuren upp. Hmmm, misstänker starkt att Micke i sann "Hampan/Vungi stil" stod för buset. (Dessa herrar kan inte vara på en fest utan att djävlas med någon.)






Då gänget inte träffats på länge flödade kärleken (se bildbevis nedan) och Lotta stod för kvällens "kill-fjäsk-kommentar" nummer 1: "Jag tycker man skall strunta i disk och plock (det tar ju ändå aldrig slut) och vara mer passionerad istället". Jamen, bra där Venus! Nu blir det ju mycket "lugnare" hemma... Micke har typ redan citerat dig femtioelva gånger sedan igår!


Kärlek mellan Dracula & Angel


Myyyyyys!


När klockan var 02.10 sken jag upp likt en sol när jag insåg att klockan (pga tidsändringen) endast var 01.10. "Dags för Push!" envisades jag och till slut fick jag med mig Carin. Venus skulle egentligen också följt med men kom bort på vägen och Dracula åkte hem till Sävis.


Redo för Push


Duon "Sexy Magica de Hex" och "Victoria's Secret wannabeen" drog alltså ut och landande i sina sängar runt fem-snåret. Då hade vi vunnit var sin pepparmintshot av två kids i tävlingen "20 vs 30+", fått våra GT:s spetsade med öl (hur kan man göra så?!), dansat en massa och skrattat än mer. Jag hade dessutom nästintill blivit utslängd pga att mina jättevingar slog till allt och alla (änglarna har det tufft big time - det är inte helt lätt att röra sig smidigt i en knökad lokal med dessa gigantiska saker på ryggen). 5 minuter före vi gick hem tog jag av mig vingarna för att kunna dansa lite mer obehindrat och vad hände då? Någon stal dem! Fattar inte hur det gick till! Det är ju inte direkt jämförbart med att stoppa en bugg i fickan - wingsen är ju rätt STORA så att säga...

Vingincidenten fördärvade dock inte kvällen på något sätt - jag åkte hem med ett stort leende på läpparna! TACK älskade Carin, Lotta och alla andra för en toppenkväll!


Nu är det inte bara vingarna som är lost... Jag är heeelt slut!

Sussa sött!/ Your Angel

4 kommentarer:

  1. Åh vilken underbar bildkavalkad! Grymt härlig fest vad det såg ut! :) Skit i vingarna Bus, på en riktig ängel växer det ändå ut nya. :)

    Kramkram Å

    Ps. Kan Ting komma på besök till oss nån dag? Jag skulle uppskatta lite avlastning.. Zzz..

    SvaraRadera
  2. Å vad roligt detta var att läsa - som att uppleva den fantastiska kvällen en gång till!
    Sötaste lilla Tingeling - inte förvånad alls eftersom mamma har bästa stilen som alltid :-)
    Kram och tack!! Håkan och barnen hälsar! /Carin

    SvaraRadera
  3. Åsa - Fining!

    Ting (och hennes mor) kommer med glädje till er! Anytime:)

    Idag är jag mer död än levande. Konstigt, jag som kände mig i finfin form igår... för att inte tala om i lördags;)

    PUSS!

    SvaraRadera
  4. Carin, Håkis, Finaste Gudsonen Mange & Dockan Molle!

    Är så himla glad över att ni finns!

    Hörs snart! Kramar i mass/ Beckis

    SvaraRadera