fredag 8 oktober 2010

Letar du efter din tröja Micke?


Denna klänning är ett minne blott


Igår fann jag en lapp i brevlådan vilken löd ungefär så här: "Insamling till förmån för behövande i Baltikum - vi tar tacksamt emot dam-, barn- och herrkläder. Var god och ställ era gåvor utanför dörren på fredag ifrån kl 08.00. Stort tack, Härtefonden."

Herregud vad bra! tänkte jag. Här kan man bli av med lite kläder som ligger och skräpar samtidigt som någon annan får nytta av dem:) Dessutom, upphämtning vid porten - perfekt! Då kom jag på att jag alldeles nyligen hade rensat upp rejält bland samtliga våra kläder (såväl mina som Estelles och Mickes) och skänkt alltihop till en kyrklig insamling. Men, uppfylld av "de-behöver-dem-bättre-än-vi-tanken", gick jag in i vår gemensamma klädkammare och gick loss:) "Den här tröjan har Micke inte använt på jättelänge!", "Dessa byxorna har hon ändå snart vuxit ur!", "Denna kan jag klara mig utan", resonerade jag med mig själv och trots att det "egentligen" inte fanns något att skänka lyckades jag fylla en stor pappåse till bredden. (Med andra ord - det finns alltid något att undvara!)

Helnöjd ställde jag ut allt imorse klockan 08.00 och strax därefter var det upphämtat. När jag, nöjd och belåten, slog mig ner för att dricka en kopp kaffe slog det mig att man kanske skall fråga innan man ger bort andras prylar... även om syftet är gott? Nu är det bara att hålla tummarna att Micke och Stells inte märker något...;)

Micke - letar du efter din tröja? Skit i den, du är ändå snyggare utan!


Håll i dina kläder:)/ Beckis


Var inte så sur för att mamma gett bort din rosa tröja;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar