lördag 9 oktober 2010

Jag dööör...

UUUahhh! Fråga mig gärna vad jag har gjort de senaste fyra timmarna... Just det (likt alla normala människor på en lördagsmorgon) har jag försökt SOVA! Att det skall vara så svårt. Det borde vara lag på att inte gå upp före nio på helgerna och att småkottar (ni vet de där små morgonpigga monstrerna) per automatik sover till denna tidpunkt. Du där uppe - varför fixade du inte detta? (Jaja, ja vet, jag känner till resonemanget kring "människors fria vilja" men vad hände med "en mammas fria vilja att sova och slippa gå runt som en zombie"?) Alltså - dagen började för drygt fyra timmar sedan:

05.43: "Mamma?", "Maaammma"??!, "MAMMA"!, "M-A-M-M-A!"! Men herregud, vad är det som händer? Vem skriker och varför? Det är ju mitt i natten! Jag har ju knappt somnat ännu! Undrar först vem och var jag är men inser sedan att min bedårande bov till dotter har vaknat och nu gör allt för att väcka sin mor. Hela min kropp skriker NEJ och jag gör mitt bästa (klappar, talar lugnande och drar ut lampan som Estelle givetvis tänt och som sticker otrevligt i mina rödsprängda ögon) för att få henne att somna om.

06.22: Ger upp och bär ner Estelle till nedervåningen (där Micke ligger och sover på soffan) samtidigt som jag högt beklagar mig: "Jag orkar inte mer, jag döööör om jag inte får sova". Micke (fortfarande sovandes?) säger "Jag tar henne... snark". Åhhhh, min ljuvliga man! Hörde jag rätt? Du är en räddare i nöden tänker jag, rusar upp för trappan, in i sängkammaren och kryper fort ner under täcket så att han inte skall hinna ändra sig.

06.35: Mamma?
06.35 och 2 sek: "Maaammma"??!
06.35 och 4 sek: "MAMMA"!
06.35 och 6 sek: "M-A-M-M-A!"!

Jag står inte ut!!! Stellsan har bestämt sig för att det är en "mammadag" och inte en "pappadag" (= det spelar ingen roll vad Micke gör för att trösta henne - hon ger sig inte förrän hon får sin mamma). Det är helt enkelt bara att hasa sig ner...

Sedan gör jag diverse tafatta försök att sova på soffan, på golvet och i badkaret (herregud, det har man inte gjort på några år;) medans hon leker rövare runt omkring (och på mig). Halv nio ger jag upp och trycker på en trippel espresso på kaffemaskinen, sveper den och tar sedan en till.


Godmorgon Vänner!/ Beckis


Ps Bara att hoppa i sina kläder och gå ut i friska luften för att piggna till... På lekplatsen måste man vara alert då Estelle nya favvolek är att klättra högst upp på klätterställningen och sedan hänga sig i armarna sisådär 2 m upp... Bäst att ta med en kaffe till;) Ds


Busungen Boven von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar