onsdag 13 oktober 2010

Däckad på Heaven 23


Bus på Universeum


Ful firre


Idag körde vi en favorit i repris - Universeum. (Se även mina tidigare inlägg - "På upptäksfärd" och "Bildkavalkad ifrån Universeum".) Kan väl inte direkt påstå att jag älskar ödlor och ormar (tycker tom de är rätt motbjudande) men Estelle är överförtjust i "allt som rör sig" och självfallet är det underbart att se hennes fascination och engagemang:) Efter 2,5 h intensivt djurtittande och lekande tillsammans med farmor Ingis och farfar Janne var det dags för lite mat.

Vi lyxade till det med räksmörgås och vin på Heaven 23 (Hotell Gothia Towers restaurang med utsikt över stan). Visst funderade jag både en och tre gånger på om det verkligen var en bra idé (med tanke på att Estelle har, minst sagt, svårt att sitta still) men min oro visade sig vara obefogad denna gång:) Först käkade hon ngr köttbullar och typ tio isbitar (vilket tar tid), sedan pussade hon fönsterrutorna omkring oss (vilket också tar en stund med tanke på att hela restaurangen omges av glasrutor) och till sist lade hon sig under bordet och somnade (!). Ena sekunden låg hon och pillade på min stövel och nästa sekund hade hon däckat med skon som huvudkudde. Snacka om slagen hjältinna! (Det är ett tufft jobb att vara djurskötare!) Stellsan sov i knappt en timma och jag hann både äta upp och dricka latte. Vilken vardagslyx:)

Servitrisen var mäkta imponerad och frågade mig om Estelle alltid var så lätt att ha med sig... Jajamen sade jag, skrattade gott och gav henne en blink. Hon skulle bara veta...


Puss/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Härlig vardagslyx vännen! Och det är mer lyxigt när man väntat sig en hysterisk matstund och den istället blir helt undrbar och njutbar som förälder med en dotter som helt plötsligt beter sig som en liten ängel :-)
    Har blivit väldigt inspirerad av dig och själv börjat blogga lite smått..mest för mamsens skull som bor så långt borta.
    Samt att jag har shoppat Clinidermprodukter - även det din förtjänst :-)
    Kramis från Myran

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir!!! Skall bli så kul att läsa om dina bravader:) Vilken är adressen till din blogg?

    PUSS!

    SvaraRadera