onsdag 6 oktober 2010

HAT


Fru Förkylning, Herr Halsont, Mamma Magont & Co


Hittade en butik på nätet som säljer sjukdomar i gosedjursform. Allvarligt - vad får folk allt ifrån? Vem vill ha en Gonorré-gosing eller en HIV-filur i present? "Den vinröda saken" längst till höger ovan är tydligen "Halsont-kompisen"... Nej tack, jag vill inte ha honom! (Såg förvisso en mer taggig och äcklig sak framför mig men nix, han får inte flytta in hos mig!)

Nu lämnar vi Gosedjursdiskussionen och går vidare till dagens ämne - HATA halsont! Tidigare idag skrev jag ett inlägg (vilket jag sedan raderade) där jag fullkomligt sprutade ut min ilska över halsont - HATA, HATA, HATA halsont! Jag listade åkomman på en HATlista där även krig, svält, mord, mobbing och andra hemska företeelser uppradades. Ni förstår ju själva att jag inte var helt i balans (att nämna en petitess som halsont i samband med ytterst allvarliga problem gör man bara inte) men jag hävdar fortfarande att halsont är bland det värsta som kan drabba en, ett verkligt straff. Nåja, kanske "saltar" jag lite här, men jag fullkomligt HATAR att ha ont i halsen! (Nähä - precis som om det finns någon som gillar det...)

Feber, illamående, nästäppa och huvudvärk - släng er i väggen! Hoppa på mig allihop - bara jag slipper att ha kaktussar, rivjärn och taggtråd i halsen. (Jäklar, nu när jag utmanar ödet på detta vis, drabbas jag säkert av värsta influensan men det är värt risken. Jag måste helt enkelt "spy galla" över halsontfenomenet.)


Japp, då är "dagens utskällning" avklarad. Hoppas innerligt att ni är på bättre humör än vad jag är!


Puss på era halsar/ Beckis


Ps Apropå krig och svält vill jag gärna ge två tips - ett filmtips och ett presenttips:

Enligt min mening finns inget mer sorgligt, hemskt och meningslöst (för världen i allmänhet och människor i synnerhet) än krig. Härom dagen såg jag en film - "Brothers" - om hur krig förändrar (= fördärvar) människors liv för alltid, i detta fall en soldats. Ytterst sevärd men djupt tragisk.

Jag får fysiskt ont när jag ser bilder på små barn som svälter och det är alla människors gemensamma ansvar att se till att ingen tvingas vara utan mat och vatten. Varje år köper jag julklappar via Unicefs hemsida och försöker ge pengar så ofta jag kan till diverse insamlingar. Det kan du också göra! Spana in både Unicefs gåvoshop och butik. Ds

2 kommentarer:

  1. Jag såg "Brothers" för ett par veckor sen, och jag måste säga att jag aldrig blivit så rörd av en film innan. Jag fullkomligt stört grät efteråt när jag VERKLIGEN insåg hur mycket hemskt människor i krig får gå igenom. Tänk att människan år 2010 inte fattar bättre - att krig inte löser något, utan bara skapar mer elände. Hoppet är de sista som överger en - Fred på jorden vill vi ha!

    Hade ju varit bra om vi kund önska bort åkomman halsont oxå... men det får vi nog leva med ibland (tyvärr får somliga det oftare än andra - sorry gumman!!!)

    Kärlek
    Molle

    SvaraRadera
  2. Fred på jorden - ja, ja, ja!
    Fred på jorden, vill vi ha!

    Somliga (dumma) mäniskor tycker det är naivt att önska en sådan sak men hur skall vi kunna förändra något utan vilja och tro?

    Jag vägrar ge upp hoppet om en bättre värld!

    Kärlek/ Beckis

    SvaraRadera