måndag 18 oktober 2010

Brudarnas bravader


Tröttelina, Piggilina & Happylina njuter av bubbel, ostron, guld & kitsch på Cristal Champagnebar


Kvällen började på ett smått förvirrat sätt då jag inte har en tillstymmelse till lokalsinne. Letade febrilt efter First Hotel men utan resultat. Sheraton, Scandic och Hotell Eggers fann jag på direkten men hotellet jag skulle till lyste dessvärre med sin frånvaro. När en främling (med dimmig blick) sade att han älskade mig (?!) och frågade om jag vill låna hans kappa (vilket i och för sig var vänligt men samtidigt lite läskigt) undrade jag var jag hamnat på för suspekt ställe. (Jäkla Eriksson - kunde hon inte skickat med en karta?) Centralstationen med omnejd är ju inte roligaste området i stan men vilken positiv överraskning First Hotel och Cristal Champagnebar blev! Hur fint som helst! (Jo, jag hittade dit till slut - det var typ runt hörnet 200 m bort...)

När Moving Arts pesonalstyrka á tre pers (dvs Åsa, Sandy och jag) väl var samlad startade ett 11 timmar lång "må-gott-race" innehållandes allt man kan önska - mat, dryck, skratt, överraskningar, dans, bus och fest. (Efter det väntade ett lika långt "samla-ihop-dig-pass" men det var det med råge värt!) Vi inledde med bubbel och ostron på Cristal Champagnebar, ett ställe inrett i rysk tsar-stil med guld, sammet och brokadtapet. Champagnen var ljuvlig (bland den bästa jag druckit) och de små hala sakerna var över förväntan. Vår servitris berättade att "nyhetsmorgon-Steffo" sagt att man skall tugga ostronen 5 ggr för att känna dess verkliga smak så vi tuggade minst det dubbla. Inte direkt för att bräcka TV-gubben utan helt enkelt för att det var lite besvärligt att svälja;)


Chefen äter ostron med finess;)


Efter Cristal väntade 4-rätters supé och vinmeny på Barrique Wine Bar - hur nice som helst! Kortfattat hände följande under middagen:

* Chefen (dvs Eriksson) och jag drack rödvin för typ första gången någonsin (överdrivet sagt såklart men vi brukar hålla oss till bubbel och vitt när vi är ute) och, åtminstone vissa av oss, hamnade i "rödvin-berusningens-underbara-land";)
* Åsa nådde "kvällens första topp" vid tio-snåret och drabbades av en fnitterattack vilken varade åtminstone en kvart. (Snacka om härlig stämning vi vårt bord!)
* Meniro berättade att hon en gång beställt "ki-NA-riss" på en kinakrog och mötts av ett frågande "menar du kinaris?". (Utan överdrift skrattade vi i 7 minuter bara åt detta!)
* Vi tjatade fullkomligt hål i huvudet på vår servitör Björn (som jag för övrigt kallade för minst 5 olika namn under kvällens lopp).
* Ju mer vin Fröken Merino drack desto yvigare blev hennes kroppspråk - härav, nickname Tyra Banks:)


Rödvinsmys på Barrique


Vid midnatt var vi, minst sagt, mätta, belåtna, glada och "gå g". Vidare till Gothia Towers restaurang och bar Heaven 23. Där drack vi GT och gjorde vårt bästa för att förtränga en glappkäft till norrman. Just det - höll ju på att glömma att berätta om taxiresan dit där Åsa erhöll sitt tjusiga smeknamn Boss Geting:) När Åsa frågade vad hennes namn betyder på bosninska svarade Taxi-Alan "geting". Så här i efterhand kanske det inte var jättekul, men just då tyckte Sandy och jag det var sjuuuukt roligt och sedan fick hon heta Boss Geting hela kvällen. (Lättroade är bara förnamnet!)

När vi tröttat på vår vän ifrån nordväst drog vi till Push och testade nattklubbens vodka-redbull-utbud. Jag kom i någon sorts "jag-är-odödlig-stämning" och tyckte det var ytterst märkligt att stället stängde halv fem:)


Sammanfattningsvis - HUR kul som helst!

Behöver jag tillägga att jag inte var lika fräck vare sig igår eller idag;)


BAMSEKRAM ifrån en trött men glad Beckelina

5 kommentarer:

  1. Haha underbart att återuppleva allt i efterhand! :) jag kommenterar i listform i vanlig ordning:
    1. Glöm inte att Rebecka även betyder snygg på bosniska.
    2. Det där ostronfotot ser mest ut att vara taget från nån film som heter typ "Oysters & Housewives 3" och inget annat.. Hua!
    3. Hälsa Larsa. Eller Sven. Eller Anders. Eller.. ;)
    KYSS Å

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!
    Jag tror jag dör....tänk att man kan ha så underbara kollegor! Jag är lyckligast i världen <3

    Lite kul att Åsa åkt för att hälsa på "mr. mitt företag äger Loopia" i Norge.
    Tänkte väl att det var något speciellt där, eftersom han bara köpte en drink till henne ;)
    Hahahaha

    Jag kan juh berätta att jag är världens TANT!
    Har fortfarande inte återhämtat mig. Har sovit som en liten gris så fort jag fått tillfälle.

    PUSSSS

    SvaraRadera
  3. Bästa Eriksson!

    Nu skall du inte göra dig rolig på min bekostnad bara för att jag har lite svårt att komma ihåg namn;) Livet vore så mkt enklare om alla servitörer hette Larsa så jag tror jag kör på den linjen framöver:)

    Förresten - när släpps "Oysters & Housewives 4"?

    Pussar i mass/ "SnyggBecka" (Yeah! I like Taxi-Alan!)

    SvaraRadera
  4. GulleSandy!

    Hade glömt tjötrövens favoritmening "mitt företag äger Loopia":) Han och Åsa har nog en del att snacka om eftersom även hon är en data-hacker av rang;)

    Längtar tills vi ses nästa gång! Saknar dig redan!

    SvaraRadera
  5. Saknar er med...oftare tack!
    Har på mig mitt fina armband <3

    SvaraRadera