lördag 2 oktober 2010

Hur tänker folk?


Skall jag våga hoppa upp på hästen?


Yes, det här är bättre:)

Idag åkte vi en sväng till metropolen Allum (nåja, jag skall inte vara alltför ironisk - köpcentret är faktiskt helt ok) för att köpa vinter-dagiskläder till Estelle. (I torsdags påpekade Dagmamma Helle lite försynt att tights är väl kallt i oktober och att Stells behöver fodrade vantar och vindbyxor...) Shoppingen gick utmärkt och vi hittade en hel del både praktiska (wow, brukar inte riktigt vara min grej) och fina saker. Dagens favvoinköp är helt klart ett par termobrallor ifrån P.O.P i gråblått och tillhörande mössa med päls. Kanske inte helrätt på några månader men sedan kommer Helle bli impad hur försekomna vi är gällande winterstuff;)

När vi hade handlat färdigt satte vi oss för att äta lunch - lämpligt nog på en salladsbar ("Paprika") med en karusell utanför. Bra tänkt där Allum! Mindre bra tänk var lekattraktionens betalningssystem. Det gick inte att lägga i pengar utan särskilda poletter skulle införskaffas i informationsdisken i utbyte mot kvitton ifrån varuhuset. Käckt! Alla föräldrar sprang, likt förvirrade höns, för att skaffa karusellpoletter. (Vad gör man inte för att få dricka en kaffe i lugn och ro?)

Karusellen gick, med handkraft, att putta runt (utan att lägga i polett) och, för att "rädda situationen", kämpade jag på medan Micke fixade polett. Barnen (som slapp vänta) tyckte det var toppen och en liten flicka tittade storögdt på den enda lediga hästen. Hennes föräldrar - herr och fru Mupp - stod brevid och såg allmänt besvärade ut. "Skall du inte hoppa på lilla tösen?" frågade jag glatt och då träder mamma Mupp in i samtalet och säger surt: "Vi har polett"! Men herregud, säg det då! Så slipper jag få bortdomnade armar och barnen bli otåliga. Ibland förstår jag mig inte på folk. Förmodligen gillade de inte tanken att någon annans barn än deras eget skulle få nyttja deras polett trots att det fanns plats för fyra stycken kottar/resa. Tröttsamt och lite ledsamt tycker jag!

Hur som helst - till slut hade vi fixat ett helt drös med poletter och Stellsan och de andra barnen åkte minst femtioelva varv var. (Själv blev jag smått illamående bara av att titta på.) Tösen tillhörande Mupparna fick dock bara åka ett varv, sedan var det nog tyckte föräldrarna:( SUCK!

Enligt min mening kan man inte skämma bort sina barn för mycket! Åtminstone inte när det gäller kärlek, kramar och karusellturer!


STOR KRAM/ Beckis



Det höll på att sluta riktigt illa på "Cirkus Allum"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar