fredag 22 oktober 2010

Vårtrender & magdeff


Glitter funkar även i vår!
(Här kramas jag med Mickes ursöta kusse Tess)


Jag gravar ihjäl mig:) Ni vet ju hur fett jag dissade nageldamens färgval, dvs rosaglittrigt, när jag var på manikyr härom dagen och vad har jag hunnit läsa i inte mindre än 3 tidningar sedan dess? Jo, att vårens stora make-up trend är just glitter. Såväl våra ögonlock som händer och tår, skall glimma i vår! (Herregud, nu har käckheten tagit över totalt... nu har man börjat bloggrimma också;)


Så, förutom glittrig make - vad förespås mer bli hett i vår?

* Korta skinnjackor i ljusa naturfärger. Mycket bra! Här fick man ett argument att införskaffa favoritjackan i en ny nyans:)

* Mix av rött & rosa. Sedan barnsben har man blivit itutad att duon "rosa och rött, inte är sött" (haha, jag börjar bli en rimnörd av rang), något jag anser är helgalet. Tycker, tvärtom, att kombinationen av olika rosa och röda färger är grymt snyggt. Härlig trend!

* Tunna, böljande, romantiska klänningar. Säger bara - JAJAJA! (För inspiration - se Elie Saabs vårkollektion. Jag vet, man blir kär!)

* Glamourplagg. Japp, glittertrenden gäller även kläder:) Finast är att "dressa ner" det sprakande en aning med typ en gosig kofta - mixen av material gör, enligt min mening, outfiten mer intressant och inte så hysterisk.


Viktigast av allt är såklart att man klär sig efter humör och personlighet. Trender är ju helt ointressanta i sig, det är ju människorna som "gör det"!


Natti Natti/ Becka


Ps Läste att en het trend nu i höst är korta festtoppar som lämnar magen bar. (Ni läste helt rätt - inte en sommartrend utan ett höstmåste.) Så om vi kör järnet med pilates sju dagar i veckan from nu fram till december kan vi bära midjekort till julfesten;) Deal? Ds


Drömmer om min forna mage;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar