fredag 15 oktober 2010

Drömdress & 80-tals naglar

Vilken underbart lyxig tjejdag jag haft idag! 6 h fyllda av shopping, hårfix, pedikyr och manikyr - härligt är bara förnamnet:)

Egentligen stod shopping inte på dagens lista men när jag före frisörbesöket hade en minut över (och slank in på Mouche) hängde klänningen med "stort K" framför mig. En liten djävul satt på ena axeln och ropade "ta en, ta den" och en mini ängel på min andra och pep "du borde inte, du borde inte". Gissa vem som vann den duellen? Det var fullständigt omöjligt att lämna butiken utan denna dreamdress (se höst 2010/"Ella dress") så lilldjävulen fick sig en lätt match denna gång:) Längtar tills jag får dra på mig den imorgon tillsammans med Chloé-stövletterna och göra stan ihop med grymme-sötnosarna Åsa & Sandy!




"Fröknarna Luva" - Åsa & Sandy
(foto: www.movingarts.se)


Hos Frisör-Marie var det som vanligt underbart och jag tror aldrig jag lämnat salongen med ett sådant Hollywoodsvall:) Önskar man kunde ha en "Marie-klon" hemma varje gång håret skall fixas - det hade varit grejer det;)

Strosade vidare till "Sinikkas hudvård" där såväl händer som fötter blev ompysslade i hela 2 h. (Tack vare min ängel till mor som givit mig presentkort:) Allt var underbart förutom en smärre nagellacksincident. Sinikka frågade om jag ville ha lack på tånaglarna och jag svarade glatt att det vore fint med något ljust, neutralt. Hon dissade samtliga av mina förslag och det slutade med (FRÅGA MIG INTE HUR) att mina naglar var målade i ljusrosa lack med glitter i. What?! Vad hände? Finns två svar på denna fråga: 1/ Jag var på alldeles för bra humör för att bry mig, 2/ Damen hypnotiserade mig. (Jag menar, inte nog med att färgen var grisskär... det var även "blingbling" i den!)


Nr 86 (fast med MYCKET mer glitter) pryder mina tår


Summan av kademumman - grym dag, trots 80-tals naglar;)

Puss/ Busan


Ps Åsa - jag bjuder dig på en extra drink imorgon om du kortfattat (i en kommentar) berättar om din "nagelupplevelse" i Polen! Jag fullkomligt ÄLSKAR den historien! Ds

2 kommentarer:

  1. Tja vad säger man? Jag säger att jag vill ha fransk lackning. Den polska spakvinnan säger att jag borde prova brunt. Jag säger lite lagom svenskt: njae.. jag vill gärna ha franskt. (samtidigt som jag tänker HELL no!) Nej, du passar bättre i brunt, säger polskan bestämt. Men va f.. Tänker jag och ber henne istället föreslå fler färger. Hon ser lite gladare ut, reser sig och går och hämtar - fem olika BRUNA färger!!? Hallå, vad händer? No, I would really lika something pink, meddelar jag en sista gång varpå polskan resolut korsar armarna över bröstet och säger: I won't do it.

    Så vad hände? Jag blev 500 spänn fattigare och gick därifrån med tjugo(!) bruna naglar.

    (Kortfattat är helt min grej som du märker. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag dööör - det är så sjukt (roligt) att hon vägrar ge med sig! Ungefär som Sinikka igår när hon bemöter mina förslag med "fult" och "tråkigt". Okey... för rosa med glitter är ju hett;)

    "Gelic-historien" får du dra ikväll:)

    Kyss!

    SvaraRadera