fredag 29 oktober 2010

Våga vägra ta av dig skorna;)


Mina absoluta favoritskor just nu


"JA - man får ha skor inomhus hos oss! Bara det inte är sylvassa stiletter - då får du välja något annat par av alla dina skönheter"

Citatet ovan är ifrån Carin - värdinna på morgondagens Halloween- & inflyttningsfest:) Enligt mina vänner är jag alla parkettgolvs stora skräck pga min ovana (eller skall jag säga förvägran?) att aldrig ta av mig skorna på fest. Tycker hela outfiten blir totalt spoilerad och (tom) meningslös utan snygga pjuks. Knasigt? Divigt? Nej - bara uppriktigt. För, ärligt, hur kul är hotpants utan ett par läckra heels? (Ser typ ut som man är på pyjamasparty.) Eller en riktigt schysst långklänning - utan klackar? (Otänkbart, enligt min mening.)

Mitt (samt även vissa andra av mina väninnors) beteende har, genom åren, fått diverse märkliga yttringar. På en inflyttningsfest (där värden lagt nytt golv) delades det ut möbeltassar att sätta på klackarna. Mycket bra initiativ men dessvärre gjorde skobehandlingen att man halkade runt likt en liten vante. (Där behövdes inte mycket "innanför västen" där inte;) Ett antal gånger har tofflor och innerskor erbjudits - en oerhört vänlig gest men tyvärr undanröjer den inte problemet. Spetsklänning och raggsockor? Nja... gosigt, men inget vidare snyggt.

En gång har jag tom blivit vägrad inträde pga mitt skobegär - hemma hos CicciSöt för några år sedan. Hon tyckte jag var knäpp som inte tog av mig skorna och jag blev förpassad till balkongen. Jo, det är sant, jag tillbringade hela festen där. Tur att det var sommar och att folk tog rökpauser;) Sedan detta tillfälle brukar folk messa eller maila vad som gäller ur skosynpunkt:)


Inte lika hot utan Westwood och Kishimoto!


Gitter utan heels? Noop!


Sandaletter förhöjer stassen
(Fia & Nathys bröllop 2009)


Vuitton ger klädseln ett lyft
(Frankrike - 2008)


Uggsen är "pricken över i:t!


Avslutningsvis - tre frågor till dig, kära skofantast:

1/ Skor inne - helrätt eller ding dong?
2/ Ditt bästa "skydda golvet tips"?
3/ Vilka är dina favvoskor? (Give it to me baby:)


Drygt eller ej - våga vägra att ta av dig skorna;)

Kyss!/ Busan

6 kommentarer:

  1. Älskling! När du påminde mig om mina VW:s blev jag så glad att jag var tvungen att prova dem - hade liksom glömt dem..?! Så nu sitter jag uppkrupen i soffan i blommigt nattlinne och ett par sweet-ass-heels! Lördagmorgonsglamour, ja tack. ;) puss

    SvaraRadera
  2. Vilken skön syn, VW höjer vilken outfit som helst! Hade gärna druckit the med dig i soffan nu:) SAKNAR dig! Ses snart! Trevlig helg & PUSS

    SvaraRadera
  3. Jag tänker ha skor på ikväll!!! Syns, L

    SvaraRadera
  4. Gott Lottis, då är vi två:)

    Skall bli hur kul som helst att ses ikväll!

    Puss

    SvaraRadera
  5. Självklart dojjorna på till partystassen!! Man känner sig aldrig så tafflig som när man glassar runt i strumplästen, i övrigt uppklädd till tänderna. Med undantag för efterfester, som äger rum när man har skitont i fötterna efter timmar av fuldans och barhäng, och är så pass överserverad att det är svårt att balansera på tio cm klack :). Then, and only then åker de av ;).

    SvaraRadera
  6. Min bundsförvant - så skall det låta!

    Bra tillägg ang efterfesten! Då åker de definitivt av:) KRAM!

    SvaraRadera