fredag 15 oktober 2010

Trubbel med tankning


Bilar = trubbel (åtminstone gällande tankning)

Igår (efter jag hade njutit av Balance med Daniel och haft en suprisedejt med Åsi) skulle jag tanka lite snabbt före jag begav mig hemåt. Glad i hågen (upplyft över att vara igång med träningen igen) svängde jag in på Statoil och, efter några försök, lyckades jag hamna rätt vid besinpumpen. Det är inga simpla grejer det där - man skall både komma ihåg vilken sidan man har tanklocket på och vilken typ av besin man skall använda;)

När jag drar ut slangen inser jag att jag inte kört tillräckligt nära... Strunt samma, det fixar sig, tänker jag. Det är väl bara att dra lite till?! Då börjar det toktjuta och en yngling sticker ut huvudet innefrån macken och frågar hur det går för mig. "Jag-har-precis-fått-körkort-och-typ-bara-tankat-en-gång-med-en-väninna-som-heter-Åsa-och-det-gick-inget-vidare-och-det-är-svårt-nu-också" häver jag ur mig och möts av ett gapflabb (oförskämda snorvalp;). Sedan förklarar mack-killen att man måste trycka på någon knapp (där man väljer bensintyp) före man börjar slita i slangen annars tjuter det. Jo tack, jag märkte det. Hur som helst, jag flyttar bilen närmare och börjar till slut tanka. Tycker dock det är högst otrevligt med den handkramp som infinner sig när man tvingas hålla in "tankhaken" på besinslangen under hela tankningen. När jag kommer in på macken upplyser grabben mig om att den går att låsa fast (bra där!) så det skall jag testa nästa gång:)

Efter tankningen hade Micke ringt in en beställning på en 150 g cheeseburgare ifrån Oves Gatukök på mitt mobilsvar så jag begav mig dit. Helt plötsligt "försvinner" vägen på grund av något vägarbete och jag håller på att krocka. Tydligen har jag missat hela tre enkelriktat-skyltar. Såg dem när jag var tvungen att backa (!!!) för att släppa förbi dem som hade rätt att köra där jag befann mig. (Jo, det är sant!)

Herregud - man skall vara glad att man kom hem överhuvudtaget;)


Puss & Trevlig fredag!/ Beckis



Ps Läs gärna mer om gårdagens Balance-bravad och tankningsproblematik på Åsas grymma blogg:) Ds

Ps2 Stor puss till Malin som stod i repan på Sportlife Partille igår och förgyllde visiten ytterligare! Vilken härlig tjej du är! Ds2

6 kommentarer:

  1. dig vill man inte möta ute i trafiken.. hi hi ;-) Underbart att få lära sig något nytt varje dag :-) Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Åh tack kära du! Blev alldeles varm i hjärtat när jag läste detta! Kram tillbaka på min blogg;-) Hoppas vi syns snart igen!

    SvaraRadera
  3. Finaste Fia!

    Åh, vad roligt att höra ifrån dig! SATS skall vara glada att ha en sådan grym tjej som du i sitt crew!

    Kramar/ Beckis

    SvaraRadera
  4. Mollsan!

    Spanade in din härliga blogg:) TACK söta för fina ord!

    Du gör mig glad/ Beckis

    SvaraRadera
  5. Jag kan bara se det framför mig:
    http://www.youtube.com/watch?v=yR8dTzroMPg

    Hoppas allt är bra annars. Hälsa lilla Stellsan & Mr. Cheese så gott.

    SvaraRadera
  6. Hahaha, skojare där;)

    Får väl (motvilligt) erkänna att tjejen i videoklippet påminner lite om mig...:)

    Puss på dig, Ulle & kidsen!

    SvaraRadera