lördag 8 maj 2010

Värsta möhippan ever...

... men samtidigt den bästa. Låt mig förklara:

Jag jobbar (som många av er vet) på Moving Arts, ett företag vilket bl a erbjuder "Powerstrip" till möhippor och svensexor. Idag var två sköna gäng inbokade. Möhippa numero 1 gick galant - den blivande bruden Stina, en liten söt snärtig sak iklädd kroppstrumpa i spets (vilken hon dessutom bar upp alldeles förträffligt!), och hennes heta väninnor strippade loss som om de inte gjort annat och jag tänkte för mig själv: "Mitt jobb är som ett kinderägg - 3 önskningar i ett; man får dansa, skratta och dessutom får man betalt för det. Couldn´t be better!"

Oki, dags för grupp nummer 2 - ett gäng sötnosar ifrån Dalsland. Blev både rörd och glad när jag förstod att de åkt hela vägen ifrån Färjelanda för att strippa med mig! Stämningen var på topp och vad händer? Stereon pajar! Inte "småpajar" utan totaltystnar så när som på ett dovt bakgrundsljud med knappt hörbar melodi. Hur jag än försökte fick jag inte till ngn volym och det var bara att inse att jag skulle få köra min klass utan musik. HJÄLP! Hela konceptet bygger liksom på att man skall öva in en koreografi till en utvald låt? Så vad gör man? Avslutar klassen och ber tusen gånger om ursäkt? Slänger sig på golvet och spelar död? Låtsas som det regnar? Fråga mig inte... Jag körde på så gott det gick och blandade upp klassen med lite "stand up". (Stackars töser!) Jag drog, utan att överdriva, varenda skämt jag kan och dansade med överdriven entusiasm en timma utan musik. Dalslandbrudarna skall ha största elogen, Färjelanda-Frida & Co var superpositiva trots "musiködet" och strippens totalupplevelse blev ändå härlig. Men visst, jag måste erkänna att jag drog en suck av lättnad när klassen var över... Värsta och bästa klassen på samma gång!


Har ju inte bloggat på ett tag (pga livet i allmänhet och flytten i synnerhet) så jag vill gärna avsluta med en kort uppdatering över vad som hänt de senaste veckorna:

* Flytt till Sävedalen. Vi har nu bott ca två veckor i vårt nya hus och denna tid har varit fylld med "var-är-min-hårborste-och-har-du-sett-Stellsans-nappflaska-problematik" men nu börjar vi äntligen "se ljuset i tunneln". Mitt begär att organisera saker i tid och otid är mättat för all framtid:)


Estelle & Tigern hjälper till att flyttpacka


Titt ut!


*Dejt med CicciSöt och VÄRLDENS FINASTE Lill-Somo! Tack för en mysig pratstund Ciccan!


Cicci med sin ljuvliga son


* Min bror har fyllt 35 år - GRATTIS älskade brorsan, du är allt en lillasyrra kan önska!

* Jag blev smått panikslagen härom dagen när pappa sade följande på jobbet: "Jo, Beckis, i september skall vi ha en resa för alla medlemmar - är du snäll och fixar den? Jag hade tänkt Rumänien..." PANIK! Hur tar man sig dit? Var skall man bo? Vilka aktiviteter går att ordna? Efter några sekunders tanketröghet gick det upp ett ljus - MOLLAN! Jag ringde mitt geni till väninna (som by the way jobbar i resebranschen), bokade en lunch vid Svart Ån (jaja, jag vet - "pölen" heter Sten Sjön:) och sedan var det klart. Nästan i alla fall...

* Moving Arts har varit på "tjänsteresa" i Stockholm. Hur kul som helst! Tack ÄLSKADE Chef-Åsa för en grym resa vilken innehöll det mesta: Bounce, skumpaförfest på hotellet, Fitnessfest på Berns (där jag näst intill kramade sönder lille söte "Idol-Kevin"), Rose - där "tjej-shots" blev vår nya favvodryck (här kan vi definitivt skylla på Tess!) och "raveparty" på Hells Kitchen. Hem i gryningen - det var inte igår! I like! Väninnevård till max - vi pratade näst intill oavbruten i ett och ett halvt dygn:) Dessutom underbart att få umgås med Tess och Nat - ALLTID!


Avslutar med en bildkavalkad if Estockholmo:)

Natti och på återseende/ Beckelina



Kompisar redo för Stockholmsnatten


SnyggChefÅsa sippar rosa bubbel i ny rosa topp


Poserar iklädd full "julgransmundering" - fluffklänning, halsband i mass, skärp i midjan. Varför välja när man kan ha allt:)

7 kommentarer:

  1. Becky! Sjukt snygg klänning du har där, mumma, I like! Och Åsas svarta jeans, ngt jag skulle vilja ha i min garderob...Puss puss

    SvaraRadera
  2. Bästa braigaste BeckiBusan! Stackars dig - jäkla stereo.. DU (om någon?!) kan lösa en sån nödsituation. Tack!

    Och tack själv för underbart sällskap i Sthlm! Kontigt att vi inte var hesare när vi kom hem.. (Åsa på tåget: "Är ju så kissnödig men vill inte gå ifrån vår mysiga pratstund - känns liksom som jag kan missa något." Beckis: "Eriksson, vi är TVÅ som pratar." ;) Du är bäst! Kramar Å

    Ps. Jag älskar kartongbilderna på Stellsan - SÖTA UNGE!! :)

    SvaraRadera
  3. Brilan, vad roligt att du gillar marängen:) När får jag se din söta nuna? Förresten, det ryktas att även du har en blogg, stämmer detta? Adressen tack:)

    PUSS!

    SvaraRadera
  4. Hahaha, Åsa - jag dööör! Hade ju glömt bort denna guldkommentar ifrån dig! Tack FINASTE för alla skratt du bjuder på!

    SvaraRadera
  5. Tjejshots is the shit. Och fluff. Och caiprinhas ;). Det var trevligt att träffa dig i förbifarten, och tack för shoten :)!

    SvaraRadera
  6. charlottabrile.com och jag skulle gärna komma ut och hälsa på, men......det får bli efter den 23 maj, befinner mig i Qatar från imorgon onsdag fram tills dess, puh...visserligen varmt (34 grader) där nu och sol, men vem bryr sig när man arbetar 07-18 och sedan är solen elak på de breddgarderna, cancer, och rynkor, inget jag vill ha :-) Puss puss

    SvaraRadera
  7. Soffan - din lilla SÖTNOS! Härligt att träffas:)

    Ville gärna lägga in en bild av dig, mig, Eriksson och Åsa F (förresten - Fröken Fornander - GOTT att se dig skatten!!!) men vi hade nog druckit lite väl många "enheter" när fotot togs;) Fixar ett foto på "Fab 4" nästa gång!

    Kram/ Beckis

    SvaraRadera