måndag 1 november 2010

Mantel? Nej tack!


Tinge har ingen mantel men väldigt fina vingar:)


Jag har ett problem - jag älskar såväl korta skinnjackor som långa gosekoftor. Var och en för sig är dessa plagg ursnygga men kombinationen är allt annat än lyckad. Tröjan sticker ut likt en mantel under jackan, vilket verkligen ser helrisigt ut! (Allra värst blir det när skinnpajen är stängd.) Vad gör man? Lösningen är i teorin busenkel - antingen en längre jacka eller en kortare tröja. Riktigt så simpelt är det dock inte i praktiken. Jag har förvisso en schysst halvlång kappa men då den är mer fin än fräck passar den bättre till klänning än till rock/casual/jeans stilen och så här i vintertider känner man inte alltid för att köra hela strumbyxor-och-kjol-grejen. Den andra lösningen - kort tröja - är inte ett alternativ för mig eftersom jag enbart gillar långa koftor.


Manteln på - no good!
(Paris 2009)


Kontentan? Jag måste helt enkelt köpa en ny höst/vinterjacka. Så synd;)


Skippa manteln & ta hand om er!/ Beckis (som numera vare sig har mantel eller vingar;)


Ps Kom på en idé till, om än en något mindre praktisk sådan - strunta i jackan när du vill bära långkofta. Kanske inte hel-bright ur hälsosynpunkt men ni vet: "Hellre snygg än varm";) Ds

Ps2 Vaknade imorse med en kaktuss i halsen och en järnhjälm på huvudet... SUCK! Kan det ha något att göra med klassen jag körde igår med noll sömn i kroppen samt en hosta tillhörande en storrökare som typ rökt 4 paket om dagen i 40 år? Antar det:( Jag får köra vidare på kombon hostmedicin/grönt te och önska det bästa. Kanske gör jag även bäst i att behålla jackan på, oberoende av vad som finns under;) Ds2

Ps3 Har i ett tidigare inlägg utlovat en bild ifrån gymnasiets glada dagar. Här kommer en ifrån studentbalen:) Ds3


Myran & jag, sommaren 1996

2 kommentarer:

  1. Tinge är väldigt fin i sina vingar!

    Jag tycker du ska unna dig en ny fin jacka:) Gör som jag och lägg upp några förslag på bloggen så kan vi hjälpa dig att välja :)

    /J

    Jack-jakt..

    SvaraRadera
  2. Skönt med support Jacob, nu blir det en ny jacka:)

    Brukar känna direkt "den här är min" när jag är ute på jakt men vid minsta tvekan kör jag på ditt förslag!

    Vilken fin blogg du har! Köpte du ngn av jackorna?

    Hoppas vi ses snart!/ Beckis

    SvaraRadera