tisdag 30 november 2010

Noll koll


Nolitajeansen sitter inte längre som de ska...


... inte heller Lee/Westwood-brallan


Trots att jag är 32 år gammal (och härmed borde ha full kroppskännedom) har jag uppenbara problem att finna rätt jeansstorlek. I min garderob hänger byxor i st 27-30 men inga utav dem passar - antingen för små, för stora eller allmänt "felkonstruerade". Det smärtar att erkänna men jag har, helt enkelt, noll koll gällande denimplagg!

Kanske minns någon hur jag i våras smugglade in två par jeans i klädkammaren och drog små vita lögner angående priset? Vad hände då med dessa skönheter? Replayjeansen, vilka var snortajta redan när de införskaffades, har ju inte direkt blivit större utan (dessvärre) snarare tvärtom. Jag köpte med hull och hår (som så många gånger förr) "de-töjer-sig-argumentet". Jo tack, de blir större vid användning, inte på en hylla i garderoben. Nolitastuprören töjde sig faktiskt. Vid närmare eftertanke, lite väl mycket. (Baggy är schysst, men inte enbart rumphäng.) När jag provade dem imorse var de, konstigt nog, inte ett dugg stora utan stannade någonstans halvvägs upp på låren. (Såg mer ut som Michelina, än Beckelina i dem;) Mycket märkligt! Förvisso både nytvättade och med strumpebyxor under, men ändå!!! Måste krympt i senaste tvätten;)

Har jag bättrat mig sedan sist? Tydligen inte... I fredags blev jag lycklig ägarinna till ett par Lee/Westwood ifrån QC men imorse när jag provade dem gick de att dra upp över höfterna och stussen utan att knäppa upp. Alltså aningen stora. Byxorna passade utmärkt på modevisningen för en vecka sedan men nu - too big?! Det är således något lurt på gång på jeansfronten - vissa krymper, vissa töjs... Jag blir inte klok på hur det här med denim fungerar;)

Tvingades jag gå lottlös (och nedstämd) ifrån QC idag när jag returnerade Snyggopantsen? (Jo, de är styggt snygga, även om passformen inte är rätt för mig.) Never! (Det går liksom inte att lämna den butiken tomhänt.) Istället fick jag med mig "Malina drömmen" (aka "Victoriastassen") och är mer än nöjd! Får väl ringa Vickan före jag går på fest så vi inte hamnar på samma ställe i likadana klänningar;)


Prinsessdress


Puss i mass/ Beckis


Ps Apropå "noll koll"... Idag när jag hade tränat pump på Almedal och skulle hoppa in i bilen insåg jag till min stora skräck att bilnyckeln var borta! Panik! No good! Dessutom höll jag på att frysa sönder när jag (likt en besatt) letade i min väska och mina fickor, då det var tretusenåtta (läs 7) minusgrader utomhus. Till slut tvingades jag ge upp och gick in till repan för att förhöra mig om några nycklar lämnats in. "Menar du de här? De låg i skoskyddtunnan!" Herregud, tackar min lyckliga stjärna för ärliga människor! (Mindre kul om någon "lånat" bilen på obestämd framtid!) Ds



6 kommentarer:

  1. Otroligt fin klänning men får man lov att fråga vad den klänningen kan ha kostat? :S

    SvaraRadera
  2. Tack, den är som ett andra skinn på kroppen:)
    Visst kostar den en slant men för Vickan är den nog budget... för den är dyr men inte vansinnigt. Dessutom fick jag bra rabatt för att jag gick modevisningen:)

    SvaraRadera
  3. Den klänningen var snyggare på dig måste jag juh säga!
    Och jeans blir man inte klok på...jag fick blåmärken på höftbenen av mina sist! Kanske borde fattat efter det...DE ÄR FÖR SMÅÅÅ!!! Men de ligger kvar i garderoben...någon dag...(yeah sure)!

    PUSS

    SvaraRadera
  4. SandySöt!
    Tack Fining!
    Har också ett par som ger blåmärken... jäkligt dålig stil tycker jag;)
    Måste ses snart! Det var g r y m t sist!
    Natti, Becka

    SvaraRadera
  5. That dress is to die for! Du är grymt snygg i klänningen Beckis! Hoppas att allt är bra med dig annars. Puss!

    SvaraRadera
  6. Tack Hjärtat!
    Allt bra men jag saknar dig! Vi kan väl höras snart?!
    Puss

    SvaraRadera