söndag 7 november 2010

Oförskämd svägerska

That's me! Oj, vad fel det kan bli ibland...

Gårdagens Alla Helgona middag hos brorsan med familj var hur mysig som helst och min fina svägerska Marie skämde bort oss med god mat i mass (senapsgrillierad lax, saffranbulgur och sallad med garnatäppelkärnor) samt diverse andra godsaker såsom äppelpaj med glass/vaniljsås och mitt favvo-vinter-snacks, pepparkakor med grönmögelost. (Tur att man ätit så lite i helgen och känner sig extra fit inför QC Corners modevisning om en vecka och klädprovningen imorgon;)


Astrid dissade äppelpajen och körde "glass med vaniljsås" istället:)


Barnen (med busduon Astrid och Estelle i täten) härjade runt och vid ett tillfälle snubblade Marie nästan över ett äpple som Stellsan dumpat på golvet. "Oj, är det någon som skall äta det här eller skall det slängas?", frågade hon. Vet ni vad jag, min idiot, svarar? "Nej! Kasta det inte, men skölj gärna av det". Jo, för det är ju väldigt svårt att själv resa på sin rumpa och göra en insats! Nä, då kör man (läs jag) istället med Marie som servat oss hela kvällen. Höjden av fräckhet, men verkligen inte min mening. Skadad av att, för jämnan, skala äpplen till Estelles (vilka aldrig äts upp utan placeras ut på varierande ställen i huset) var det enda jag hade i mitt huvud att äpplet inte skulle förgås. Mycket obetänksamt och oförskämt - ber tusen gånger om ursäkt!

Utöver min plumpa kommentar (som Marie, som tur var, förlät mig för) hade vi en suuuuperkväll:) Det var länge sedan hela familjen von Zweigbergk var samlad och det var väldigt mysigt att umgås i lugn och ro. (Så lugnt det kan bli med en sjövild Tingeling och en lika energisk Kusse-Sessa:)


Astrid, Nora och Edith (eller som E säger: Asha, Nona & Edda)


Brorsan (aka Mads) med 2 av 3 döttrar:)


Bedårande Edith, 2,5 månader


Skön söndag/ Beckis


Ps1 Det var inte bara Marie som fick utstå mina oförskämdheter - även bror min fick sig en känga;) När vi skulle gå gav han mig en (sticksig) puss varpå jag utbrister: "Brorsan, nu måste du raka dig! Stackars Marie". Jo, för det är ju verkligen något som lillasyrran har mandat att lägga sig i;) Sorry Fidde! Älskar dig, med eller utan skägg! Ds1

Ps2 Igår, när vi skulle iväg, blev det lite brådis och, i all stress, hittade jag inte Estelle (!!). Hon hade krupit in och gömt sig bland Mickes byxor men grönt tyll avslöjade henne då hon (för ovanlighetens skull;) hade på sig sin Tingeling klänning:) Ds2


Var är Tingeling?


Ps3 Shoppade ju nya inneskor till Stells härom dagen - dessa premiäranvändes igår:) Ds3


Silverdojor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar