torsdag 2 december 2010

Sommarklädsel & julpynt

Sommarklädd har jag tydligen varit idag enligt hela 7 personer...

Uttalande 1 - "Hellre trendig en praktisk?" frågade vår revisor (påhejad av Jens) när jag dök upp på jobbet i trikåklänning och strumpbyxor under min (enormt varma) skinnjacka. Gillar att Christoffer gav mig en bra alternativ fras till min och Tess klassiker "Hellre snygg än varm";) Nä, praktisk klädsel har väl aldrig direkt varit min grej... En gång, för att ta ett exempel, var jag sjukt nöjd med att jag hittat en all around sko - en silverfärgad ballerina. Min omgivning garvade såklart åt mig men jag ansåg att den definitivt var att betrakta som praktisk då den saknade klack.

Uttalande 2 - "Men jösses tös, du går ju omkring sommarklädd", menade dagmammorna Helle och Birgitta när jag kom för att hämta Estelle (i samma klädsel jag burit på arbetet). Bär emot att erkänna men strumpbyxor, i si sådär 10 minus, är faktiskt ingen hit - det sved en hel del i låren när jag promenixade hem med Stells.

Uttalande 3 - "Tights och skinnjacka mitt i vintern! Men du har en söt mössa i allafall!", fnittrade Powerstriptrion Åsa, Sandy och Camilla när jag, på väg hem ifrån min yoga på Ullevi, tittade förbi Åsa för att hämta en (förhoppningsvis väl fungerande) videokamera. Kul att kunna glädja er damer;)

Jaja, sommarklädd, vinterklädd, spelar liksom ingen roll för vi snackar inte om någon vanlig vinter i Svedala just nu, utan en vargavinter! Här krävs extraordinära insatser såsom dunjack/kappan jag spanat in på Gillblads;) Håller tummarna att tomten tycker jag varit snäll:)

Några som definitivt varit snälla och som är värda många julklappar är mina fina kollegor på Moving Arts - Sandra och Åsa. Idag fick jag glamigaste julpyntet i la stada (iform av ett läppstift, en stilettstövel och en väska) av Miss Merino och ett g r y m t Powerstriplinne av kära Åsa. Tack Darlings! Ni två är något alldeles extra!


Har dessvärre inte hunnit inviga linnet men en liten olycka med vattenflaskan hände på vägen hem:( Tur att det bara är vatten:) Spana in snyggologgan!


Glim och glam i granen (eller i påskriset, eller vad det nu är för grenar jag har hemma;)


Natti natti gänget! Imorgon väntar en rolig och intensiv dag med Universeum, QC-styling och mysdejt med Carin:)/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Åååå vi ville haft dig kvar igår!
    Fina presenter ;) Synd att du dreglat ner hela linnet bara...

    Puss från hon som inte har någon självinsikt...
    Hallå!!!

    SvaraRadera
  2. Hallå!!! I fu**ing LOVE Tyra Bondmora Merino:)
    Kyss!

    SvaraRadera