söndag 21 november 2010

Fia & Hubert:)

Helgens highlights:

I fredags flyttade vi hem igen efter 10 dagars exil. Skämt å sido - med tanke på att vi bott 5 personer i ett litet pepparkakshus, Micke sovit på en alldeles för kort soffa och Estelle haft en hall som lekrum har boendet hos mamsen och papsen fungerat över förväntan. Vi har haft det hur bra som helst och blivit bortskämda med såväl god mat som trevligt sällsis... ändå står sig det gamla ordspråket "borta bra men hemma bäst":) Trappan (anledningen till vår temporära flytt) är hur fin som helst, luktar knappt längre och är inte så hal som vi befarat med tanke på vitlackeringen. (Slutet gott, allting gott, med andra ord:)

När vi vaknade i lördags hade det kommit rejält med snö! Stellsan och jag gav oss ut och härjade på altanen och självklart byggde vi en snögubbe. Det tog dock en stund då Lilltjejen envisades med att ta av "den tredje snöbollen" (dvs gubbens huvud) hela tiden. Efter tretusenfyrahundratvå försök gav jag upp och Hubert, som vi döpte konstverket till, fick helt enkelt nöja sig med 2/3 kropp:) Underbart är dock kort och snö blir, dessvärre, till tö - idag finns inte Hubert mer:(


Söt vintertös


Estelles första snögubbe Hubert


På kvällen kom finaste svärföräldrarna Ingis & Janne på besök. Vi åt thaimat och drack vin - tyvärr inte samtidigt då vi glömde (?!) ta fram drycken till maten! Vad skall man skylla på? Hjärnsläpp? Målarfärgsnurr? Allmän förvirring? Hur som helst blev det vin i soffan efter maten (inte så dumt det heller) och här måste jag lägga in ett vintips för er som gillar vitt - Pascal Jolivet Sanserre 2008 (Château du Nozay). Gudagott! (Njuter faktiskt av ett glas även nu när jag bloggar... helglyx:)

Dagens Bodybalance - jag är helt, helt, kär i detta koncept! Skulle kunna köra träningsformen morgon, middag, kväll utan att tröttna! Amazing!

Helgens absoluta höjdpunkt är telefonsamtalet med FiaFia för en stund sedan. Jag har haft dåligt samvete i veckor för att jag inte ringt henne på evigheter. Hade en liten klump i magen när jag slog hennes nummer men så snart hon svarade var oroskänslan som bortblåst. Vilken fantastiskt fin tjej min Fia är! Finns ingen mer förstående, förlåtande och godhjärtad. Innerligt TACK för att du finns i mitt liv.


Bedårande Brud


Önskar er alla en mysig söndagskväll!

Puss/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar