torsdag 4 november 2010

Skrattfest, honung & grundläggande ekonomi


What???


Vid en blick på gårdagens jobbtelefonklotter kan man definitivt undra hur det står till i mitt huvud. Vad menar jag? Vad har Jens, Åseda Gummiverkstad och Gunnar för koppling till varandra? Varför är Gunnar nummer 1? Och, kanske den mest spännande frågan, relationen mellan honung och Jens.

Be mig inte att förklara - skrattade själv gott åt anteckningarna när jag såg dem. Kanske betyder de något i stil med:

* Prio ett att färdigställa i vårt hem är trappan och med anledning av detta dyker mannen som sköter vår trapprenovering (Gunnar) upp i huvudet titt som tätt.
* Jag får inte glömma att påminna Jens att ringa till Åseda.
* Honung (och allt annat som kan lindra mitt halsont) har en given plats i mitt liv (och mina tankar) för tillfället.


Apropå Jens... Igår när jag rådfrågade honom huruvida bokföring av leverantörsfakturor eller utskrift av kundfakturor var viktigast att börja med gav han mig ett klockrent svar: "Det är bättre att få in pengar än att betala". Strålande tänkt! Grundläggande ekonomi (fritt översatt) - tjäna pengar, bränn dem inte! Att det skall vara så attans svårt att hålla sig till detta in real life;)

Igår inhandlades ett par silverskor till Stells (att ha på vinters kommande partyn:) och idag fick hon en ny vinterjacka. Varför blir allt så himla sött (= oemotståndligt) i små storlekar?

Något annat (verkligt) oemotståndligt är mina fantastiska vänner. Dagens shoppingmys med faster, Estelle och Micke kommer jag leva på länge och skrattfesten igår (med bästa brudarna Hellan, Tessan, Åsa, Ciccan, Brile, Svanis och Heddan samt "nya goingen" Karin) var obeskrivligt härlig! TACK alla nära och kära för allt ni är och gör. Ni betyder the world för mig!


Estelle (i ny jacka) med sin älskade faster


Vackraste trion i la stada


Heddan (+ bebbe), Åsi, Tess, Cicci & Hellan (+ bebbe)


Trevlig helg!/ Beckelina


Ps Som sagt, det var länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde igår:) Uttalandet skönaste singeldonnan Tess gjorde när hon såg en bild på Sportlife Ullevis PT går till historien: "J-kla Åsa, varför har du inte sagt något??? Nu har jag ju tränat på fel gym, fel tider, hela tiden jag varit hemma"! (Go Tess, go Tess! Lovar att fixa ett klippkort på Ullevi till dig;) Ds


Ljuvliga Åsa & Tess

4 kommentarer:

  1. Eftersom jag antar att du inte menar Vanilla Nazi (aka JPS) så kan jag ju tyvärr meddela att Mr Chocolat är upptagen.. ;)
    men ge henne ett klippkort iaf!
    hahaha

    SvaraRadera
  2. Konstigt... Trodde Ullevis PT:s hette Johan och Marcus men jag har tydligen missförstått allt;)

    Puss & trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jim!! Dom kan heta vad dom vill, jag kommer kring jul vara stammis på Ullevi.... Bli inte förvånad om du ser mig morgon, middag och kväll där!
    Bus... Vad kan man säga?! Ville aldrig att kvällen skulle ta slut!!!! Längtar redan till nästa gång, träningsvärk av skratt är den enda sanna träningsvärken! Love you!
    Puss

    SvaraRadera
  4. My Sunshine Tess!

    Det är ALLTID en fröjd att vara i ditt sällskap!

    Älskar Dig/ Bus

    Ps Verkar som det kommer bli full fart på Ullevi i jul! Härligt;) Ds

    SvaraRadera