tisdag 16 november 2010

Smashing stairs

Voilá! Trappan är renoverad, målad, lackad och klar:) Helt smashing! Att den ser ut att vara mer hal än is och gör omgivande väggar dassiga är sådant man får leva med;) Skämt å sido, jag tycker den blev grymt snygg (Jenny - du hade helt rätt angående den vita färgen) och mitt renovera-mera-begär har definitivt väckts till liv!






Något inte lika roligt är faktumet att min mors nya Audi slutade fungera idag. (Varningslampor tjöt och det rök ifrån den när mamsen skulle åka hem ifrån brorsan.) Det kan väl omöjligt ha något att göra med att jag lånade bilen i söndags? Börjar tro att det går troll med mig och bilar... Helt ärligt - det gick ju hur bra som helst när jag körde den förra gången så jag ställer mig helt frågande till vad jag kan ha gjort för misstag denna gång.

När jag tänker efter har det hänt ytterligare en bilincident idag. Jag gjorde ett kort stopp hemma före det var dags att hämta Estelle hos dagmamman. Parkerade, sprang in och fixade det jag skulle, ut igen och in i bilen. När jag sitter och skall spänna fast mig ser jag hur bilen bredvid börjar rulla. "Märkligt att köra iväg när jag står så nära med öppen dörr", tänkte jag. inser jag att det inte är den parkerade bilen vid min sida som rullar utan jag!!! Hjälp! Till en början (i någon sekund) blev jag handlingsförlamad och sedan slängde jag mig på bromsen - stannade lägligt ca 2 cm ifrån bilen framför. Det kallar jag skicklighet:) Min far sade idag (när jag skjutsade honom till lunchen) att jag har en aggressiv körstil. Det bär mig emot att erkänna att farsgubben har rätt men det kanske ligger något i det?


Allt för ikväll! Sköt om er!/ BeckyBus


Ps1 "Före-bild" på trappan Ds1

Ps2 Ser fram emot morgondagens visning för QC - skall bli riktigt kul att både stå på scen och bära plagg de la lyx. Håll en tumme att jag inte ramlar av catwalken - har minst sagt höga skor;) Ds2


Kanske kör något mer dämpade poser imorgon:)


Modevisning för Freeport tillsammans med Micke Alsterholm

2 kommentarer:

  1. Fina! Wow vilket lyft med vit trappa, riktigt fräscht blev det;) Håller alla tummarna för dig imorn, du kommer äga!! Å du...kör försiktigt<3 Kramis Jenny

    SvaraRadera
  2. TACK Gosan!

    Har precis kommit hem ifrån QC-visningen - allt gick toppen:) Spana in bildkavalkaden därifrån i mitt senaste inlägg.

    Puss, Beckis

    SvaraRadera