onsdag 14 mars 2012

Lattemorsan & Pyjamasbabyn


Mamma & Noelle (i vintermössa)


Jag & Noelle (i sommarmössa)


Varför detta tjat om olika mössor? Ber att få återkomma nedan. Låt oss först reda ut den kryptiska rubriken:)

Yes, då har man gått ifrån att vara Sävedalens "Lattemamma" till att bli "Lattemorsan med pyjamasbabyn". Tackar, man avancerar;) Det var under gårdagens lekplatsbesök, när följande konversation utspelade sig, jag erhöll mitt nya epitet:

3-barnsmamman*: "Heeej! Vad kul att se er!"
Jag (samtidigt som jag ställer ner kaffemuggen, plockar upp Noelle ur vagnen och inser att hon fortfarande bär sovdräkt): "Heeej! Ojdå, Lillan bär visst pyjamas idag!"
3-barnsmamman: "Det gjorde hon sist vi sågs också!"

En gång är ingen gång, men två gånger är en gång för mycket. Nu kommer jag aldrig bli av med vare sig latte- eller pyjamasstämpeln;) Är även känd för att klä mina barn i pälsmössa när det är alldeles för varmt... Hade svårt med denna biten även idag under Pliktavistelsen (Slottis lekpark) tillsammans med mamma, Noelle & Estelle. Vintermössa? Sommarmössa? Av? På? Av igen?

För övrigt hade jag och mina älskade 3 en fullkomligt ljuvlig dag i solen med picknick, lek och bus. Som jag njuter av detta väder! Mumma för kropp & själ!














Varma kramar till Er alla/ Beckis


* Tilläggas bör att mamman ifråga är hur trevlig som helst. Hon har alltid ett leende på läpparna och hjälpte mig, för en tid sedan, av/på bussen med tusen prylar/vagnar/barn. Jag raljerar alltså bara över min egna oförmåga att klä mina barn, ingenting annat:)

2 kommentarer:

  1. Pyjamas är som vilken byxdress som helst. Alltså trendigt. Det borde hon dessutom sett eftersom hon hade Burberryjacka till. Dööö.

    SvaraRadera
  2. Eller hur;) Heja byxdressen! Puss

    SvaraRadera