tisdag 20 mars 2012

Oj, vad jag har "tjänat" pengar idag:)

Efter heldagen hemma med två sjuka kids var kvällsturen till Allum (shoppingcentra i närheten) minst sagt befriande. Frustrerande att de små aldrig blir friska - Noelle är, efter 4 dagar med penicillin, ännu inte kry och Estelles feber kommer och går - men jag antar att man inte kan göra annat än att hålla dem inne och sköta om dem så mycket som möjligt?! Även väldigt ledsamt att jag tvingas ställa in morgondagens dejt med Mollan, Adela, Hellan och Stella. Har längtat ihjäl mig efter dem och avskyr att behöva ändra uppstyrda och efterlängtade planer:( Nu håller jag både tummar och tår att fredagens bröllopsfest är utom fara och att helgens födelsedagskalas går att genomföra... Ok, tillbaka till shoppingen!

Presenter till Estelle. Gåvor till fiskdamm och "skattjakt". Trosor till mig själv i sk "linnemodell". Diadem till bröllop. Doptackkort. Barnkalasinbjudningar. Clarins Hydra Quench dagkräm. Clarins Camomile ansiktsvatten. Inflyttningspressy Åsa.

Inte illa på ca 1 h, eller?! Nu till detta med de "intjänade pengarna". Jo, vid ovan nämnda införskaffande av ansiktsvård fick jag en necessär med miniprodukter ifrån Clarins på köpet och, när jag berättade om min stulna plånbok och mitt förlorade Kicks Club kort, tyckte expediten synd om mig och skickade med ytterligare en gåva:) Lika vänlig var tjejen på Lindex som gav mig 30% på köpet trots att jag saknade talong. Alltså "tjänade" jag flera hundra kronor under dagens shoppingtur:) Tjo hoo!

Imorgon måste jag ta med tjejerna till passcentralen om vi skall hinna få våra pass i tid till familjens Parisresa. Det kan bli en historia att minnas... Två sjuka barn och en sliten mamma... To be Continued;)


Puss & Natti/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar