måndag 5 mars 2012

We love Burberry


Sådan mor...


... sådan dotter


Min stil beskrivs bäst som rock chic boho med elegant tvist. Jag älskar rockigare plagg såsom skinntights, läderjacka och linne men lika mycket går jag igång på volanger, spetsar och andra romantiska inslag. Dessutom föredrar jag en elegant look framför "låt-gå-stilen". Har dock inte många "klassiska plagg" i min garderob - klär mig hellre som en (prydlig) rockstjärna, alternativt "röda-mattan-donna", än en advokat med dräkt och blus. Ogillar flertalet andra byxor än jeans och de fåtal gånger jag använder kavaj matchas denna helst med denim och tisha.

Däremot (tvärtemot vad jag precis skrev om klassisk stil) ÄLSKAR jag min Burberry dunkappa, vilken jag fick av Micke i födelsedagspresent förra året. Mer klassiskt ytterplagg får man nog leta efter but I love it! För att inte tala om Lillans "mini-variant":)

Enligt mitt tycke är det roligaste med mode att kombinera olika stilar och härigenom finna sin egen. Varför vara "klassisk", "rockig" eller "romantisk" när man kan vara samtliga 3? Mixa på och njut:)


Puss/ Busan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar