lördag 17 mars 2012

Räddaren i nöden


Svårt att tro att denna lilla gladis har öroninflammation...


Frukostklubben


Veckan har bjudit på många härliga stunder (dejter med Hellan, Åsa, mamma och Cicci för att ge några exempel) men tyvärr även, milt uttryckt, en del icke önskvärda överraskningar - 1 avbokad möhippa (gårdagens med Ulle & Co), 2 obrukbara bilar (batteriurladdning gällande båda), 1 plånboksstöld (i Slottis härom dagen) och 2 sjuka barn, varav en med öroninflammation. Lite too much om ni frågar mig. Särskilt med tanke på att jag varit ensam hemma med barnen då Micke jobbat utomlands.

När det krisar (likt igår) är det ovärderligt med vänner som Cicci. Hon räddade, minst sagt, situationen - då bileländet vägrade starta när jag skulle åka till doktorn med Lillan - genom att låna ut sitt vrålåk och (istället för att bege sig hemåt som planerat) gå tillbaka till vårt hus med samtliga barn. Som om det inte vore tillräckligt städade hon dessutom köket medan jag var borta! Vilken kvinna! Vilken vän! Utöver detta gav hon mig tulpaner och chokladkakor, vilka jag njöt gott av på kvällen när barnen lagt sig.

TACK Hjärtat för värdefull hjälp! Utan dig hade Noelle inte fått sin medicin! Det var det dock nära att hon, trots Ciccis guldinsats, ändå inte fick... Då mitt körkort ligger i min stulna plånbok (och jag härmed saknar legitimation) fick jag, minst sagt, "jobba på charmen" när jag skulle hämta ut Noelles öroninflammationsmedicin. Bra att personalen på Apoteket är noggranna men vad trodde damen som arbetade?! Att jag skulle nyttja Kåvepenin som fredagsmys?! SUCK.


I väntan på Somos:








Time 4 breakfast:


Stellsan gillar Ciccans frukostunderhållning


Kökskaos (före Ciccis hjälpande hand)


Kvällsmys:






Trevlig helg & KRAMAR till Er alla!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar