måndag 5 mars 2012

Bye "Cosabella", hej "Bridget Jones"!


Bridget Jones pants
(foto: Google)


Förr i tiden (läs före jag blev mamma) var Cosabella mitt absoluta favoritmärke gällande underkläder och jag hade svårt att tänka mig några andra trosor än deras stringmodell. (De är helt outstanding då de aldrig aldrig aldrig "skär in" på oönskade ställen.) Jag deklarerade högt och brett att jag aldrig skulle bli "en sådan" som bär Bridget Jones pants (jättelika mammatrosor vilka täcker hela magen och en även bra bit av låren) men frågan är om jag, genom mitt uttalande, målat in mig själv i det berömda hörnet?

Numera använder jag helst trosor i sk "hipstersmodell" - lite mer täckande men fortfarande fina under byxor pga bra "stusspassform". Kanske inte fullt så heta som ministringen men ändå, enligt min mening, ljusår ifrån jättetrosan à la BJ. Åtminstone trodde jag så fram tills imorse då följande konversation utspelade sig:

Jag till Micke: "Såg du mina nya trosor som låg på badrumsgolvet?"
Micke: "Jaha, jag trodde det var ett linne?!"

What?! Ett linne? Det var det fräckaste! Där fick man för att man skulle göra sig till och köpa nya underkläder... Råder helt klart delade meningar om hur mycket tyg den optimala trosan bör vara gjord av;)



"Hipsters" eller "mammatrosa"?


Har han riktigt tur letar jag kanske fram mina Cosabella vid något väl valt tillfälle. Just nu bär jag helst mitt "linne";)

Puss/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Haha!
    Underbart inlägg. Jag gjorde samma reflektion häromdagen.
    Jag har däremot gått ännu djupare ner i sanden... Dessa är numera mina absoluta favoriter o jag kan inte tänka mig att gå tillbaka till någon mindre modell. Rekommenderar dem å det varmaste.

    http://www.zappos.com/hanky-panky-signature-lace-retro-v-kini-black

    Grrr /L

    SvaraRadera
  2. Haha, vad hände?! Förstår att du gillar Hanky Panky, de är schyssta:) Puss

    SvaraRadera