onsdag 7 mars 2012

HATA mjölkstockning:(

Vad är det frågan om? Går det verkligen att få mjölkstockning när bebisen är ett halvår och amningen fungerat fint i flera månader? Tydligen... Höger bröst ömmar likt ett jätteblåmärke och febern sitter som ett smäck:( Toppar mitt "härliga" tillstånd med förkylning, sömnbrist och orkeslöshet. Dessutom är även minstingen krasslig. Halleluja!

Tror jag vet hur eländet inträffade. Det var inte många dagar sedan jag glatt (och lite malligt) proklamerade för väninnorna att jag minsann bara ammar Noelle på kvällen och natten numera. Glad i hågen konstaterade jag att det är sååå skönt att slippa amma hela dagarna och att Nellie är helnöjd med gröt och barnmatspure. Vad händer då? Jo, följande:

1/ Hon får feber
2/ Känner sig ynklig och vill ammas ofta
3/ Mjölkproduktionen (vilken minskat senaste tiden) tilltar drastiskt
4/ Hon blir vråltät i näsan och vägrar bröstet
5/ Brösten blir helt överfyllda och mjölken stockar sig
6/ Såväl mor som dotter bryter ihop

Japp, vilket härligt och positivt inlägg det här blev:/ Jaja, så är det ibland - förhoppningsvis är jag på bättre humör när vi hörs next time!


Ta hand om Er!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar