fredag 2 mars 2012

Grattis ÄLSKADE 1/2-åring!


Noelle 6 månader - 2 mars 2012


Grattis älskade Gullunge!


Kaoshärlig dag... I förmiddags hemmafix (med en sjukt uttråkad Estelle i hasorna), därefter iväg till Move Dansstudio (lycka för såväl stor som liten dotter) och vidare till ICA för avprickning av samtliga punkter på "hur-du-inte-beter-dig-i-en-mataffär-listan":

1/ Tappade bort Estelle men hittade henne i glassdisken, ihärdigt lastande sin barnkundvagn. Raseriutbrottet lät inte vänta på sig när hon tvingades lägga tillbaka merparten...
2/ "Snodde" två tulpanbuketter. Hade strategiskt (för att undvika blomsterfördärv) placerat dem under Noelles vagn men glömde lägga dem på bandet och skämdes duktigt när kassörskan undrade ang blommorna...
3/ Miljöskadad efter alla år som receptionist (?) utbrast jag glatt "hej och välkommen" när jag kom till kassan. What?! Redan då började tjejen i kassan ana oråd... och det var ändå före "tulpanincidenten" hade inträffat;)
4/ Saknade täckning på kortet när jag skulle betala och retade upp alla "fredagsfirare" bakom mig i kön genom att fumla med nya betalningsalternativ.



Tur att det är dans snart...


... för jag är så uttråkad...


Inte ens Playmobillek...


... i mammas klänning hjälper;)


Lillasyster helnöjd att...


... följa med till Move


Kan inte förstå att det redan gått ett halvår sedan Noelle föddes. Det gäller verkligen att njuta av varje sekund och ta sig tid att titta, snusa och pussa på henne så ofta det bara går. Kärleken till detta lilla liv är obeskrivlig och gränslös. Hon är (tillsammans med sin syster) mitt allt. GRATTIS hjärtegrynet! Älskar dig för evigt.

Nu återstår bara att säga god natt & trevlig helg!/ Becka

2 kommentarer:

  1. Skrattade gott åt nr 3 och 4! Du är ju för rolig! Duktig du är på att skriva. Verkligen.
    /monique

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Moni, vad glad jag blir! Kul att min förvirring kan locka till skratt:) Önskar dig en skön helg! Kram

    SvaraRadera