fredag 4 mars 2011

Dags att byta förhållningssätt?

Mitt nuvarande: "Det är roligare att säga ja än att säga nej"

Mitt kommande?: "Jag säger alltid nej så slipper jag bli besviken"

Det sistnämnda resonemanget är ju så obota tråkigt men, i ärlighetens namn, börjar jag bli mer än trött på att boka in trevliga saker som sedan ställs in av diverse olika anledningar. Är det inte jag som är sjuk, så är det Estelle eller så är det något annat djävulskap som sätter käppar i hjulet. För några veckor sedan tvingades jag avboka tre, mer än efterlängtade dejter, en med Molle & Åsa, en andra med Carin & Lotta och en tredje hos familjen Reskow. Idag blir det ingen fika med "mammaledigagänget" (dvs Heddis, Svanis & Cicci) och imorgon går middagen hos Merino (vilken jag längtat efter i över en månad) åt skogen:( Jag har haft hög feber hela veckan och inatt fick Estelle samma skit.

För att inte tala om mina älskade träningspass jag missat pga av sjukdom senaste tiden. Jag blir fullkomligt tokig av att 1/ inte träna och 2/leta vikarier. I onsdags (då jag, med 39 graders feber och svullen hals, egentligen borde legat i sängen och kurert mig) sökte jag och Almedals repanpersonal efter hjälp i 6 (!!!) timmar. Galet!

Jag vet att det inte hjälper att klaga (och att förkylningar är löjligt lite att "åja" sig för i jämförelse med allvarliga problem) men det är så sjukt tråkigt att tvingas ställa in det man bestämt, framför allt då det drabbar andras planer! Jag tycker jag tar hand om mig på ett bra sätt - umgås bara med fina människor, tränar regelbundet, äter hyfsat näringsrik mat (åtminstone när jag inte är gravid), prioriterar sömn och dricker (för tillfället) inte ens alkohol. Man kan ju undra om man tom lever lite väl präktigt? Kanske en tokperiod med fest och sömnbrist skulle göra susen? (Kanske lite svårgenomförbart just nu bara;)

Tror att en kombination av dessa 3 punkter är boven i dramat:

1/ Dagisbaciller
2/ Dåligt immunförsvar. (Detta är tyvärr konstaterat då jag har en sköldkörtelsjukdom.)
3/ Solbrist


Egentligen ett meningslöst inlägg - det är aldrig roligt att läsa om någon som bara klagar - men det var skönt att få skriva av sig lite frustration. Tack:) Är det någon som har ett supertips på hur man håller sig frisk tas detta emot med glädje!


För att bryta denna negativa bubbla avslutar jag med några positiva nyheter:

- 58 av 60 poäng på materiaprovet - kan alltså titulera mig naturkunskapsnörd av rang:)
- Min dundervackra svägerska - LillMollsan - visar härliga vårkläder i senaste numret av Amelia! (Se smakprov nedan.)
- Igår damp en bröllopsinbjudan ner i brevlådan. Mickes barndomsvän Johan gifter sig i sommar med sin fina Maria, något som gör mig alldeles glad inombords:) Finns det något bättre än bröllop? Love it! (Att jag, kommer se ut som en tunna i slutet av juli, är en annan femma...;)


Lockigt hår och koralla kläder...


... är det fler än en stylist som gillar:)



Ta hand om er Finaste! Nu skall jag unna mig två alvedon, en strepsils och krypa ner hos min lilla kamin till dotter.

Puss/ Bacillina


5 kommentarer:

  1. Sötnos! Tycker synd om dej.. Om det är till ngn tröst ligger jag också i soffan..å vilar upp mig inför kommande födsel..när den nu sker?! Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Skickar massa goda baciller som tar bort det onda!! Sjukt stolt över ditt resultat!! Längtar efter er och hoppas alla är friska veckan innan påsk, för då vill jag ses!!!
    Massa kärlek och hälsa till er alla 3+1!!
    Puss från Tess

    SvaraRadera
  3. Hellis, älskling, förstår din frustration... sjukt jobbigt att bara vänta! Tänker på dig massor och sänder över STÖRSTA kramen!

    Tess, Fina du, tack:)
    Till påsk SKA den här skiten vara över!! Kyss

    SvaraRadera
  4. Åh, din stackare..
    Du får äta en massa sushi ingefära,
    lägg även lite i, varmt vatten med honung i,
    å drick!
    Mkt bra, hade du inte vart gravo hade jag skrivit att du ska dricka varm mjölk med whiskey! ;-)
    Om ni mår bättre på söndag kanske vi kan cs med barnen å leka! ;-)
    Krya på er! STOR Kram*

    SvaraRadera
  5. Gos! Att vi skulle vara friska på söndag känns tyvärr som en utopi:( Men när alla e krya blir det lek!!!
    Puss & tack för tipset

    SvaraRadera