måndag 28 februari 2011

Lämningsproblematik


Idag var det svårt att lämna Törnrosa på rätt plats...


Vaknar med taggtråd i halsen (vad är det med mig och halsont?) och släpar mig motvilligt in i duschen i ett försök att piggna till. 30 sekunder senare rusar en nyvaken Stells in, fast besluten att duscha med sin mamma. Att "mysa i soffan med pappa" är det inte tal om så det är bara att snällt öppna duschkabinen, släppa in lilla damen och säga goodbye till 2 minuters egentid;)

Efter påklädning, matvägran (hur får man en 3-åring att äta?) och pusselläggning kommer vi, smått stressade, äntligen iväg och fem i nio står vi utanför dagmamma Helles dörr. Skönt, vi hann! Dock en smärre detalj - ingen öppnar när vi ringer på dörren. Tänka, tänka, tänka - är det något jag missat? Först är det totalt blank i skallen och sedan plingar det till: "Hel-ete!, barnen skall ju lämnas i den gemensamma lokalen idag!". Fort tillbaka till bilen (vilken står parkerad en bra bit bort då det ej är tillåtet att köra in i bostadsområdet där dagmamman bor), lirka in Estelle i bilstolen (vilket inte är helt bekymmersfritt) och iväg till lokalen. Parkerar utanför 09.06.

Inga barn. Inga dagmammor. Vad händer? Ringer Helle - får inget svar. Vad göra nu? Ta med Elle till jobbet? Uteslutet. Köra hem henne till Micke? Tveksamt då även han skall iväg. Ställa mig på parkeringen och skrika rakt ut? Ja, det är nog det bästa alternativet...

Sansar mig, ringer Helle en sista gång. Tack och lov svarar hon denna gång men jag hoppar inte direkt jämfota över svaret: "När ni inte kom klockan 9 gick vi ut, vi är på Vallhamra torg". "En, två, tre, fyra..." tänker jag men, lättad över att vi fått kontakt, meddelar jag att vi är där om fem. In i bilen igen (nya övertalningsförsök gällande bilbältet) och iväg till torget, dvs ungefär där vi var först.

Lämnar av Estelle, tar ett djupt andetag och åker till jobbet, 30 minuter försenad. Underbart med måndagar;)


Avslutar med en underbar nyhet - igår blev våra goda vänner Linda & Hampus stolta föräldrar till en liten gosse:) Mängder av kramar och lyckönskningar till er alla 3!


Stiliga pappor - Vungi & Hampan


Ha en fin vecka!

Puss/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Hej Rebecka!

    Vad roligt det är att läsa din blogg! Du är och har alltid varit duktig på att uttrycka dig!! Känns som om det var igår vi tog studenten! Har så fina kort på dig och mig utanför dina föräldrar på Viktoriagatan! Skrattar när jag tänker på uppdrag svensexa "Erlingmark", haha! Minns du?

    Grattis till det kommande moderskapet, vad roligt! Din lilla Estelle är ju minst sagt ett litet charmtroll! Själv är jag mamma till två underbara killar, Adam 6 år och Oscar 8 månader. Skulle vara så kul att ses! Kanske kan vi få till en date i vår?

    Stor kram till dig!!

    Anna "Uhlan" Frid

    SvaraRadera
  2. Underbara Uhlan!!! Vilken nostalgitripp du just gav mig - studenten, svensexan... minns det som om det vore igår:) Och alla dina vackra sånginsatser! Få har en sådan fin stämma som du!
    Absolut försöker vi få till en dejt i vår! Höres!
    Puss, Beckis

    SvaraRadera