lördag 12 mars 2011

Råbiff & dammsugning gör susen!

14 dagars helvete verkar äntligen lida mot sitt slut ("peppar, peppar"...) och jag önskar inte min värsta fiende samma pärs! Jag och Estelle har varit däckade i någon sorts vinterinfluensa (= tillståndet "Gud glömde") och vi har, utan överdrift, inte varit utanför dörren på snart 2 veckor. (Blir man knäpp? Svar: JA!) I terapeutiskt syfte skulle jag kunna älta olika symptom, yttringar och sinnestillstånd men, tro mig, ni vill inte veta. Sammanfattar med ett ord - horribelt - och sätter punkt. PUNKT.


Av förklarliga skäl har jag inte överdrivet mycket kul att berätta (då sängläge inte erbjuder några direkta överraskningar) men några saker är mer än härligt:

6 mars blev våra goda vänner Hellan och Henke stolta föräldrar till ljuvligaste lilla Stella - GRATTIS ÄLSKADE TRE! (Nu skall jag bli friskare än frisk så jag kan få pussa det lilla underverket!)


Bedårande Stella


Idag var mamma & pappa här med glada tillrop och "uppmuntringsmat" ifrån saluhallen:) Efter veckor av totalt ointresse för föda slog mina smaklökar kullerbyttor när de bekantade sig med råbiff, prinskorv, kokt skinka och kalvsylta. (Vet man skall ta det lite lugnt med "rått stuff" när man är gravid... men ett litet smakprov kan väl aldrig skada?!) Kombon mat & familj gör sannerligen underverk för humöret!

En sak som faktiskt är positivt med att bli sjuk är att man uppskattar sitt "friska jag" otroligt mycket och glädjs över vardagliga småsysslor. Idag, exempelvis, njöt jag till fullo över att dammsuga! (Knäpp? Absolut!) Kanske var det mest glädjen över "att orka" som var upplyftande, och inte själva sysslan i sig, men oavsett - NJUTBART!


Hoppas Ni mår bra och myser extra mycket ikväll med schlager och god mat. Kan starkt rekommendera råbiff - svårslaget;)

Kyss, Beckis

Ps Heja Danny! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar