söndag 27 mars 2011

10 timmars kalasrace:)


Är det någon som fyller år?
"Jaaaag!"


Ballongbus med Vince & hans mamma Linis


De första gästerna dök upp tjugo i tre och de sista kastade in handduken vid ett-snåret och satte därmed punkt för ett drygt 10 timmar långt kalasrace:) Snacka om 3-års PARTY!

Tidsplaneringen innan festen gick (som vanligt) fullständigt åt skogen och det var en minst sagt svettig och småstressad värdinna som öppnade dörren när Malmöligen - dvs Mollan & Johan - anlände något för tidigt. När jag, oduschad och lååångt ifrån klar med festförberedelserna, såg dem genom köksrutan drabbades jag av någon sorts sinnesrubbning och istället för att vinka skrek jag högt - "Neeej!". Oerhört otrevligt (F Ö R L Å T!) men såklart inget illa menat utan enbart ett stressuttryck.

Så här i efterhand inser jag hur grymt det var med festfixhjälp i sista minuten! Johan blåste ballonger för fullt och Mollan klädde Estelle medan jag kastade mig in i badrummet för en snabbdusch. Glömde dock en smärre detalj... att ta med mig mina kläder... så det var bara att göra en "Beckisklassiker" och glida ner för trappan, enbart iklädd handduk, och glatt önska gästerna välkomna:)


Kalaset var underbart härligt och festens huvudperson var på bästa humör och flirtade hej vilt med alla manliga gäster:


Sysslingkärlek


Morbrorgos


Kramkalas med Vince pappa Johan


Mat (kakor & tårtor i synnerhet) är ju något som hör kalas till. Var än Vincent och Estelle befann sig hittade man, med säkerhet, även en eller två chokladbollar:) Har idag funnit chokladsmet i såväl soffan som inne i badrummet (?) men är det FEST så är det!


Chevre- & rödbetssallad med rostad parma


Tårtor och kakor i mass


"Rosa killklanen" tar för sig:)


Mollan tänder ljusen


Lilltjejen tar sin första (av typ 6) chokladbollar


Hurra Hurra Hurra Hurra!


Coccosbollar är mysigast...


...att äta tillsammans...


...i skinnfåtöljen:)


En av festens höjdpunkter var såklart att äntligen få bekanta sig med lilla Stella (3 veckor). Hennes mamma - Finaste Hellan - såg oförskämt fräsch ut och det fullkomligt lös av kärlek & harmoni kring den nyblivna duon!


Puss lilla Hjärtat


3 finfina tjejer - Hellan, Mollan & Stellis


Avslutar med några söta bilder på VÄRLDENS GOASTE 3-ÅRING:










TACK Finaste släkt och vänner för en mysig födelsedagsfest och för alla underbara presenter. Nästa helg kör vi ett nytt kalasrace för Estelles övriga kompisar:)

Pussåkram ifrån Estelle & Rebecka


Ps Nivån på snacket framåt småtimmarna kanske inte var den högsta och bl a diskuterades det livligt huruvida Paris Hilton är en A eller B-kändis. Då jag själv är föga impad av troschocker och fylleskandaler hävdade jag bestämt att hon är det sistnämnda medan Johan proklamerade att hon är "gigantisk" och att ALLA killar drömmer om att dela säng med henne. Låt oss hoppas att han har fel... Ds

2 kommentarer:

  1. ohh vilka mysiga bilder:))
    lilla sötaste Estelle e ju inte så liten längre:)
    Himla tråkigt att vi inte kunde vara med!!

    Men vi får se till att ses en annan gång...

    Massa kramar o pussar
    Therese

    SvaraRadera
  2. DU var saknad:)
    Ses snart, puss!

    SvaraRadera