fredag 18 mars 2011

Påverkade hjärnhinnor

Hade ingen aning om diagnosen existens förrän igår då jag, för andra gången på 1 vecka, besökte farbror doktorn. Det finns alltså en naturlig förklaring till varför jag, på sistone, känt mig extra trögtänk och såsig i huvudet;) Skämt å sido, självfallet inget att leka med, men samtidigt skönt att läkaren tydligt deklarerade att de senaste dagarnas abnorma huvudvärk inte beror på hjärnhinneinflammation. Bara påverkan.

Tydligen är detta en svit ifrån min influensa. På samma sätt som man får ont i muskler och leder när man är dålig kan alltså även hjärnan få sig en törn. (Scary!) Tyckte liksom det räckte med 3 veckors sängliggande men "bring it on" bara! Det som inte dödar, härdar! (Ja, ni har rätt, jag är sarkastisk och jäkla trött på skiten nu. Låt oss, för bövelen, hoppas att detta är sista fasen, så jag slipper bli t o k i g på allvar!)

Nu skall jag försöka aktivera mina små grå genom en hemtenta gällande celler, virus och bakterier. Hahahaha - bra tajming, naturkunskapsfröken! Ämnet passar ju som handen i handsken;) Bara lite besvärligt att tänka med en blyhjälm på skallen men jag skall göra ett försök. Wish me luck!


Mikrobiologi, panodil & positivt tänk/ Beckis


Ps Är så sjukt sugen på att träna! Tröstar mig med lite nostalgi i form av bilder:) Ds


Bodyjam på Harry Hjörnes plats


Landala goes Africa
(foto: Håkan Dalåker)


Yogapeace
(foto: World Class)


Mera Afroaction:)

2 kommentarer:

  1. Åååh jag dör vilka minnen! Bodyjam på stan med Eriksson von Z där din man kom och kollade medan min inte kunde bestämma sig för outfit och stannade hemma..?! Trots att han är ursnygg i en sopsäck om det skulle vara så.. ;)
    Eller en högst improviserad modellplåtning utanför solarierna på Landala där vi både, regisserade, stylade och modellade på en höft! Och än idag får jag då och då höra att våra nyllen fortfarande regerar som reklamansikten för World Class i öst. Haha helt ljuuuuvliga minnen!

    SvaraRadera
  2. Eller vad sägs om när vi dansade funk i bikini (?!) i glasögonbutiken Coctacta? Aerobics i partyperuk i Gävle tillsammans med "Tjo och tjim Carin Thim"?

    Hahaha! Nu är jag på gott humör:)
    Kyss!

    SvaraRadera