torsdag 9 december 2010

Odjuret & Odjuret

Att Disneydonnan Belle figurerar i berättelsen om Skönheten & Odjuret är bekant för de flesta men, enligt min mening, har sagan helt fel titel! Den borde istället heta Odjuret & Odjuret då den undersköna lilla prinsessan är orsaken till att halva Estelles garderob (samt delar ur min) är förstörd...

Estelles Tingelinghysteri har dämpats något (vilket vi är väldigt tacksamma över eftersom hon såväl lekte som åt och sov i sin älvklänning) och hennes nya älskling i "Disneys underbara värld" är just ovannämnda Belle. Hon gör allt för att efterlikna sin idol och designar om sina kläder (!) i syfte att återskapa Skönhetens guldfärgade balklänning med bara axlar. Före man hinner blinka drar hon ner ena axeln på tröjan och säger "Belle". "Jättefint!", kontrar jag och tillägger: "Nu är du Belle, det räcker med en axel bar!". Innan jag avslutat meningen sliter hon i den andra, ackompanierad av ett tydligt KNAK! (I bästa fall går bara halssömmen sönder. I värsta, även rygg- och ärmsömmarna.) Man kan utan att överdriva säga att, i princip, alla Estelles tröjor (och även en del av mina) numera har en "snygg" uttänjd krage...

Så, vad gör man? Har letat febrilt efter en Belleklänning men dessvärre utan resultat. Däremot köpte jag två dockor idag med förhoppningen att hon slutar leka att hon själv (eller mamma) är Belle utan istället röjer med leksakerna. Allt är värt ett försök, tro mig;)


Odjuret & Odjuret i plastform. (Från 4 år men skit i det!)


Puss/ MammaBelle

2 kommentarer:

  1. Jag hitta ett par på Kalas pinglan. ;-)

    http://www.kalaspinglan.se/sv/article/120/belle_dansprinsessklanning

    http://www.kalaspinglan.se/sv/article/122/belleprinsessklanning_lyx_nyhet

    http://www.kalaspinglan.se/sv/article/2246/belle_prinsessklanning_superlyx_nyhet

    SvaraRadera
  2. Min hjälte!
    Du har räddat min dag! Och min garderob:)
    Kram till dig och familjen!

    SvaraRadera