tisdag 21 december 2010

Surpriiiise!!!


Surpriiiise!!!


Vilken lycka att se pappa så överraskad, rörd och glad idag när det äntligen var dags för surpriselunchen vi planerat i veckor. Det är sannerligen inte lätt att hemlighålla något för denne man, då han är extremt nyfiken och frågvis, men vi lyckades!!! Mitt under Däckarnas styrelsemöte ringde det på dörren och in dundrade ett gäng av hans närmaste kollegor och vänner i branschen. Champagne, rödvin och italiensk plockmat dukades fram och sedan var det PARTY i Kvarnbyn:)

Jag blev riktigt tagen av att se pappa rörd så när jag skulle hålla ett litet tal jag förberett, gick det inte riktigt som planerat. Jag som i normala fall inte har några problem (utan tom gillar) att tala inför grupp drabbades av någon sorts scenskräck. Började stamma, tappa bort ord och tokskaka med handen jag höll min fusklapp i. Vid ett tillfälle blev det väldigt fel: "I ungdomens glada dagar träffade han min bror"... Givetvis skulle det ha varit "min mor"! Jaja, det är inte hela världen även om jag motvilligt måste erkänna att det stör mig lite. ("Duktiga flickan syndromet", ni vet;) Strunt samma, huvudsaken är att jag fick fram att jag älskar honom. Pappa - Jag älskar dig gränslöst!


Antipasti på längden & tvären


Kul med fest! (Har knappt repat oss ifrån Tylösand, men det är bara att köra på;)


Blommor, vin & pressys i mass


Stiliga män - Håkan, Pappa och Petter ifrån Däckarna samt Nokians chef Per-Åke


Micke & Curt förser sig med mat


Mor omgiven av Kicken, Micke & Rolf


Jens tillsammans med Ulf & Jamie ifrån Däckforum


Så, vad finns då på "To-do-listan" före jul?

- Köpa alla julklappar.
- Städa & julpynta. (Jag vet, det är kasst att vi inte fått fram några ljusstakar eller tomtar ännu... Lika bra att tända alla ljus i "Adventsbarnen" på samma gång;)
- Lära mig BodyBalance 51. (Ironiskt nog heter låt #1 "Just Breathe".)


Lugnt och skönt med andra ord;)

Breathe/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar