tisdag 18 december 2012

Partyrapport & kärlekshyllning




Har ju utlovat en detaljerad beskrivning av gästernas outfits och den kommer - tro mig, de var alla så SNYGGA att det vore ett helgerån att slopa denna fashionreport - men först, en sammanfattning av festkvällen!

Lördagen var magisk för mig. Inte direkt för att jag fyllde år (tycker 34 funkade alldeles utmärkt) utan tack vare dem som fanns på plats. Var och en förgyllde festen på sitt alldeles unika sätt och skapade en oförglömlig kväll. Samtliga bidrog med så mycket kärlek och feststämning att jag är mållös! 


Vänner ifrån olika delar av landet hade slutit upp:) Inte var dag "dubbla uppsättningar Schmidt/Schmid" (Kajsa & Martin respektive Jenny & Raffe) festar ihop i Sävis! En sann fröjd att träffa båda Stockholmsparen och obeskrivlig lycka att återförenas med min "World Class syster" Kajsa som jag inte umgåtts ordentligt med på ett tiotal år. Älskade henne då, ÄLSKAR henne nu! Huvudstaden representerades även av (Delika)Tess och hennes nya kärlek Lars. ALLTID lika härligt att hänga med min solskenskvinna och Lars var genomtrevlig! Så trevlig att "gazpachon" yrde under vår skämtsamma middagskonversation;)


Malmöbästisarna Mollan & Johan var på topp! Som vi skrattade ihop, inte minst under efterfesten (vilken varade till ca 05.30) och på söndagsmorgonen. Underbart härligt att ni såväl kom på festen som sov över! Ni är GULD! Även BästisÅsa stannade på efterfest (= skvaller, te och macka) och det kan inte sägas nog många gånger hur mycket jag ÄLSKAR denna kvinna! Hon gör mig HEL!


"Göteborgsligan" (älskade vänner ifrån "Sveriges framsida" och omnejd) var på bästa partyhumör och glittrade som aldrig förr! Kvällens bästa present var Lottas närvaro. Av olika anledningar har vi inte träffats senaste året och det var obeskrivligt härligt att återse henne. Grymt besviken på mig själv att jag inte lyckades fånga henne på bild då hon, iklädd chic klänning med subtilt leopardmönster i svart/rött och med sin vänliga blick och varma leende, förgyllde festen på alla tänkbara sätt. ❤:ar Dig min vän!



Sammanfattningsvis: Vrååålsnygga gäster. Lyxig skumpa- & sminkförfest. Leopard, blingbling & high heels. Champagne i mass. Delikatesstallrik, signerad "Pappa von Z", med bl a hummer, havskräftor, laxtartar, råbiff och hjortfilé. Mickes musiklistor. Klädombyten (japp, Eriksson och jag körde 3 vardera). Brors handtillverkade "festdjur". "BeQuiz & Friends", där Cissi & Raffe tog hem första vinsten! "VinVM" med Tess & Molle. "Festens stiligaste" - SmokingSNYGGA Martin. "Kvällens sko" satt på Finaste Hellan. Bästa partycitatet stod Håkan Frid för: "Jag känner inte igen min frus ben på fotot... men hennes armhåla!". EN SKRATTFEST UTAN LIKE! 





TACK älskade Party Animals för att ni tillsammans skapade en lättsam, helrolig, småknasig, oförglömlig och fullständigt underbar tillställning! ÄLSKAR VAR OCH EN AV ER! Också varmt tack för alla tokfina gåvor! TACK Carin för fint och rörande tal. TACK mamma och pappa för outsinlig kärlek, oersättlig hjälp före och i samband med festen och magnifik mat! Ni betyder allt för mig! TACK Vickan och Hanna för all hjälp under kvällen. TACK Anna K för förhöjd glamourfaktor. TACK kära svärföräldrar för barnpassning. TACK Micke. ❤

Lycklig!/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Sååååå jäkla kul kväll - och natt - min bästis!! Di borde man dock fira i dagarna tre! MINST! :) Och att Eriksson dessutom stannade inpå småtimmarna (som annars smiter mer i stil med Askungen.. ;)) bevisar ju bara vilken härlig kväll det var!! Tusen tack min underbara med familj! Du gör MIG hel. <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Citat ifrån min mor: "Åsa är ett verkligt krutpaket! Skulle man nudda hennes rumpa hade fingret studsat!"

    Citat ifrån min bror: "Åsa är så härlig att man nästan dör!"

    Citat ifrån min far: "Åsa, hon har stil hon!'

    ALLA ÄLSKAR DIG! ❤

    SvaraRadera