fredag 5 oktober 2012

Känslomix




Med ett STORT undantag (vilket jag återkommer till) hade jag en verkligt HÄRLIG torsdag innehållande hemmafix, stanspan (köpte nya vinterskor till Estelle och hittade den perfekta outfiten till min 35-års fest), luggklipp, Sportlife kick-off och bästisdejt.

Utöver bra, lättsamt och relativt kort möte (under ledning av vår eminenta chefsduo Åsa & Sara) väntade en ny angenäm upplevelse - orientalisk dans. Under klassen - vilken presenterades av förtjusande Martina Schwerin ifrån World Dance Company - fick vi bekanta oss med grunderna inom dansstilen (mycket "isolations", höftvick och bröstskak) samt testa på en kortare koreografi. Utmanande, svettigt och ROLIGT!

Mitt glädjerus - efter såväl träningspass som instruktörshäng - fick dock ett abrupt slut när jag insåg att jag blivit bestulen på min plånbok och sjal. Det värsta var inte själva förlusten av sakerna utan vetskapen att någon av oss tagit dem då låg i min väska i personalrummet. Ofattbart. Sorgligt. Saknar faktiskt ord. (Och det är, som ni vet, inte ofta;))

Efter möte/klass/stöld gick jag och Åsa till Lilla Bommen för en efterlängtad väninne-catch-up. Skratt, skvaller, tapas och vin gjorde susen för humöret och var precis vad jag behövde. TACK min hjärtevän! Är det någon som kan pigga upp - i alla lägen - är det DU!




Önskar Er alla en underbar helg!/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Loooove u! Måste boka in ny dejt igen snarast! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart! Gårdagens "19-24-träff" var på tok för kort;) Kyss & kärlek

      Radera