måndag 29 oktober 2012

*#%Zxq*?~@/:#* HÖSTBLÅSOR !!!



*#%Zxq*?~@/:#* HÖSTBLÅSOR !!! Kan inte med ord beskriva hur mycket jag hatar dessa vätskefyllda virussattyg! Först plågade ett femtiotal min minsting till den grad att hon blev utom sig av smärta, fick en allergisk reaktion och svullen hals. Igår var det (inte helt oväntat med tanke på pussar och närkontakt) storasyster Estelles tur och, trots läkarens uttalande om att "höstblåsor" i princip aldrig drabbar vuxna med annat än halsont, även min.

Rejält med halsont är, som bekant, aldrig någon höjdare och blåsorna är horribla. Då jag enbart har en handfull (vilka värker och bultar kopiöst) vågar jag inte ens tänka på hur ont stackars Noelle måste ha haft. Nu ber jag till Gud att Estelle inte får fler och att djävulskapet aldrig återkommer. Det sägs att man enbart drabbas av sjukdomen en gång i livet. Låt oss hoppas detta är sant.

Väldigt ledsen och nedstämd. Det värsta är givetvis barnens lidande men, ur egen synvinkel, inträffade sjukdomen sämsta tänkbara vecka. Jag tvingas nu av/omboka samtliga inplanerade roligheter - morgondagens plåtning av "Veckans Cat", onsdags Sh'Bam, torsdagens MAD-dejt, lördagens Halloweenfest hos Frids och söndagens Tess-fika. Humöret är inte på topp om man säger så.


Tjejerna är tappra! Det måste jag också vara!

Hej så länge! För någon kram vill ni nog inte ha;)/ Beckis

2 kommentarer:

  1. åhhh stackars er!!!
    JAG skickar kramar, pussar, pepp och kärlek i överflöd!
    Leon hade det i vintras.... FY!
    Snart, snart, snart är ni friska igen.

    Vi tänker på er!
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. ❤! TACK fina för hälsningen, mår genast lite bättre!

      Radera