lördag 5 februari 2011

Mello-feber


Studiomännens studioman
(foto: Aftonbladet)


Japp, då har Sveriges största TV-spektakel inletts - Melodifestivalen 2011. Bänkar mig med glädje framför burken (Svenne-varning, jag vet!) med mat, snacks och drinks. Förr i tiden ägnade jag och mina vänner oss åt avancerade röstningssystem (bästa låt, snyggast outfit och kvällens hunk/pingla) men tyvärr har denna tradition dött med åren. (Kanske ngt att ta upp inför finalen?! Vad sägs, big bling-party in Sävis?!)

Så länge jag kan minnas har jag alltid varit fascinerad och road av denna tävling. Kanske beror det på min egna medverkan för några år sedan (va, räknas inte "blomsterflicka" åt E-type?!) eller släktsympati. (Hence von Zweigbergk, jätten med blont hår och headset som medverkat i varje festival sedan 1800-talet, är min "bonusfarbror".) Skämt å sido - musik, paljetter, gala och ståhej... vem kan inte gilla detta? (Ja, jag vet, Åsa - you hate it!)


Så, hur sammanfattar man då delfinal nr 1:

- Programledarna, Käcke-Richard och sockersöta Marie tillhör vanligtvis inte mina favoriter men de skötte sig helt ok tycker jag. Dessutom plus för Maries vrålläckra pjuks!

- Att Danny gick vidare var ju typ lika oväntat som en snöboll i öknen... öhh, NOT! Väldigt välförtjänt - musikalisk, charmig och grym på att dansa - I like! Uppenbarligen tilltalar han stora som små... mitt under hans framträdande vaknar Stellsan (som sovit djupt i soffan under hela festivalen) och ropar högt: "Liseberg! Krama kaniner". Sedan lägger hon sig ner igen och somnar om. Vad Danny har för samband med tivoligosingarna är dock oklart;)


Go Danny, go Danny!
(foto: Google)

- Skrattade gott åt min gamla estetkompis Per Andersson . Ibland blir han too much men ikväll, u n d e r b a r!

- Rostade mackor med obsena mängder smör och ost samt oboy till detta är inte att förringa som festivalsnacks. Vill dock varna för dåsigheten som infinner sig efter sisådär 4-5 stycken... Löjrom och skumpa är att föredra:)


Klart slut ifrån Beckis festivalstuga! Love, peace & schlager:)

2 kommentarer:

  1. Tja jag kan väl erkänna att på den tiden det begav sig med seriöst Mellofestfirande från vonZ:as sida med förhandstippning av favoriter på specialgjorda formulär samt ett visst hysschande om man skulle råka prata för mycket under låtarna, så hade det allt sin charm.. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag visste det! Innerst inne älskar du schlager;) Kyss!

    SvaraRadera