söndag 27 februari 2011

Brudbus i Oxled


Förtjusande födelsedagsbarnet Linis


Trött som en björnunge i ide (med andra ord sjukt trött) efter a/ hektisk vecka innehållandes materiaprov (vilket, peppar peppar, kände helt ok) och fotskada (inflammerad ledkapsel enligt doktor Björn på Carlanderska) b/ gårdagens tjejfest hos Mickes kusse Lina och c/ uppstigning 06.20. (3-åringar tar dessvärre ingen som helst hänsyn till huruvida det är helg eller morsan varit på party.)

Men klaga är det sista jag skall göra - kalaset var supernice och då är lite mörka ringar under ögonen smällar man får ta;) Linis, som fyllde 27 men typ är fräsch som en 18-åring, försåg oss med mat och dryck i mass - snittar, vindruvo-choco (dvs vindruvor med smält choklad och strössel), smörgåstårta, chokladmousse, vin och melonbubbelvatten. Och kex med brie & fikonmarmelad! Hur kunde jag missa det sistnämnda? Efter jag fick tipset "att det visst är ok att äta brie när man är gravid om man skär bort kanterna" var jag och osten "like this" hela kvällen. (Smått oförskämt att äta upp en hel brietårta själv men jag skyller på hormonerna;).

Utöver superbt käk bjöds det på melodifestival, roliga historier och show a la Lina & Anna (dvs schlagermedley med moves). Jösses vilka sköna brudar! När resten av ligan åkte in till stan vid ett-tiden drog jag mig hemåt, belåten över att jag åtminstone orkat hålla mig vaken till efter midnatt:) Det var sannerligen inte igår...


Festfin i nytt lipgloss:)


Anna diggar Vindruvo-choco...


... likaså "halv 8 hos mig Lisa*"


SötTess & jag


Fab 4 - Jenny, Milla, GulleUlle & Lina


TACK Finaste Lina och alla härliga tjejer för en toppenkväll!

Önskar alla som läser en skön söndag/ Beckis


Ps *Lisa medverkade i TV 4:s succéprogram "Halv 8 hos mig" i veckan. Gillar programmet starkt och självklart var det extra kul med lite "kändisar" i rutan! Utöver Lisa och hennes Magnus kände jag såklart igen "den extraordinära servitören ifrån Park Aveny Cafè" - Mats. Vilken stjärna! Glömmer aldrig när han serverade oss och blev i eld och lågor över i Estelles Diorklänning: "Hade den funnits i min storlek hade jag köpt den direkt!" Ds


Mats & Kjell


Mats drömklänning;)

2 kommentarer:

  1. Tack för fina ord..
    & tack för igår, så glad att du orkade stanna så länge, å super tack för mina presenter! ;-)
    STOR Kram* Ps. Jag blir 28! Ds.

    SvaraRadera
  2. Som sagt - 20, 27, 28... - fräsch som en nyponros! Puss!

    SvaraRadera