tisdag 22 februari 2011

Naturkunskap är ingen lek!


Naturkunskapsfröken och jag:)
(foto: Åsa Eriksson)


- Vad är det för skillnad mellan kemiska föreingar och blandningar?
- Beskriv vattenmolekylens uppbyggnad och förklara varför vatten har så hög kokpunkt som 100 grader.
- Ett ämnes egenskaper avgörs till stor del av atomens valenselektroner, why?
- Balansera reaktionsformeln CH4 + O2 → Co2 + H2O


Jesus Christ... Naturkunskap är ingen lek!!! (Tess, vad är du när jag behöver dig?;)

Mycket just nu - jobb, skola, klasser, Stellsan, bebben... Återkommer efter skrivningen på torsdag! Keep your thumbs:)


Love/ Plugghästen


Ps Ser fram emot helgens fikamys med Milla på fredag och födelsedagsfest hos Linisen på lördag:) Ds

4 kommentarer:

  1. Men åhh du fiiiiina!!!!
    Det här är ju verkligen mitt område!! Du vet att du kan ringa närsomhelst så förklarar jag ingående! Annars skickar du bara ett mail så svarar jag! Älskar att balansera formler och ha koll på valenselektroner... NERD!

    Runt påsk tar vi en session matte och natur emellan skratten och kaffekopparna!

    Puss, håller tummarna på torsdag!

    Tess

    SvaraRadera
  2. GoseTess, du vet att jag bara busar... är det ngn som stöttar så är det du!!! Tack FINASTE!
    Måste faktiskt erkänna att jag också tycker det är lite kul med formler... Två nördar är vad vi är;)
    Kyss!

    SvaraRadera
  3. Åh, håller tummarna.! ;-)
    Ska bli sååå mys att du kommer på lördag!
    Pussis*

    SvaraRadera
  4. Skall bli superhärligt att ses!!!
    Nu skall jag ge naturkunskapen en omgång;)
    Puss!

    SvaraRadera