lördag 19 februari 2011

Livet har återvänt...


Kakkonstverk


... tja, kanske inte riktigt men jag är definitivt på gång att bli mitt vanliga jag igen:) Visst spelar hormonerna en stor roll (tror de börjar stabilisera sig något) men mycket beror på roliga händelser, sköna vänner och finfin familj! Igår var det en sann solskensdag:

- Väninnelunch hemma hos Cicci
- 2-års kalas för Ebbzon
- Micke hemma igen ifrån Tyskland

Mindre spännande var det när Estelle tokstrejkade i Allums p-hus och vägrade sätta sig i bilstolen (35 min och många tårar senare kom vi äntligen iväg), när illamåendet infann sig mitt under bilfärden (utan möjlighet att stanna) samt att jag knappt hann säga hej till Micke före jag sov som en stock. Detta är dock bara petitesser i jämförelse med övriga dagens härligheter:)


Dagen inleddes, som sagt var, med långlunch hemma hos familjen Johansson/Somo. Förutom Cicci och hennes barn Leora och Arion fanns även Svanis, med coola killen Wille och hans nybakade lillasyster Ebba (äntligen fick jag se det lilla underverket), samt en höggravid Hellan på plats. (Häftigt att se Hellis på hennes "förlossningsdag". Nu håller vi tummarna att hon blir mamma inom en väldigt snar framtid! Lycka till hjärtat! Längtar efter din lilla!)


Ett barn på fötter & ett på huvud;)


Stells busy med mobil & barnpassning


Värdinnan med sötisarna Arion & Leora


Hellan med ljuvliga Ebba


På kvällen - födelsedagsparty i Örgryte med sötaste 2-åringen, vackraste tårtan ever och lyxpaj a la Henk. Grattis igen älsklingskillen och puss & tack till mamsen och papsen:)


Hipp Hipp Hurra GullEbbz


Idag - promenix i solen och sedan naturkunskapsplugg (har prov i materia på torsdag, urk och fy).

Önskar er en härlig helg!/ Beckis

2 kommentarer:

  1. Vad härligt gumman, välkommen tillbaka;) Mindre kul med trotsande små, jag vet!! Ellie brukar oxå totalvägra bilbarnstolen.... och så mycket mer..., tack och lov så är det inte ilska hela tiden, och att det snart kommer lugna ner sig, hoppas jag;) Ta hand om dig, puss och kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ibland änglar, ibland monster... that's life;)
    STÖRSTA pussen till dig!

    SvaraRadera