lördag 23 juni 2012

Klassisk svensk midsommar


Mina midsommartöser


Vacker majstång


Glatt gäng i Trädgårdsföreningen


Årets midsommarfirande var lugnt och städat men långt ifrån tråkigt. Tvärtom hade vi - mamma, pappa, Micke, jag & döttrarna våra - en helmysig dag tillsammans. Först picknick och dans i Trädgårdsföreningen och därefter mer mat, dryck och lek hemma i Sävis.

Vi kunde sätta "check" på följande punkter: Somrig klädsel och blomsterkransar. (Blev såklart mer än mallig när turister stannade för att beundra och fota våra sommartjejer:)) Regnigt väder. (Det hör liksom till.) Midsommardans med "Små grodorna" & "Moster Ingeborg". Sill med färskpotatis, gräddfil, gräslök & nubbe. Kräftor, räkor, löjrom & lax. Champagne i gröngräset. Jordgubbar & gräddglass. Med andra ord - en klassisk svensk midsommar!

"Bubblare" (dvs inte fullt så vanliga, men väldigt trevliga, midsommarinslag) var superduperpressyn ifrån mina föräldrar - en vintageväska ifrån Louis Vuitton* - och förföriskt god jordnöts- & chokladkaka. (Japp, drömefterrätten ifrån Noelles dop gjorde efterlängtad come back!)


Blomsterflickor:


Storasyster ger lillasyster en hjälpande hand


Redo för midsommaräventyr


Oemotståndliga. Fullständigt.


Picknick i det gröna:


Mikael & Michael njuter av god mat & dryck


Första midsommaren som 4


Blandade fotominer:)


"Du får smaka på mitt godis...


...om jag får tillbaka min krans!'


Jordnötsdröm med choklad- & marshmallowtäcke


Fullt upp Micke?!:)


Glada midsommarfirare:


Wiiiha! SommarFEST!


Min fina mamma


Mamma & Lily är välmatchade


Lycklig över livet (& min nya dyrgrip:))


Familjen Bus


Dansdax:


"Mormors lilla kråka"


På promenix


Mina 3 favvotjejer


Midsommardans kring majstången...


...tillsammans med halva Göteborg;)


"Åh så svajar moster..."


"Så går vi runt..."


Utöver gårdagens midsommarfirande har jag mest befunnit mig i en "Bodybalance-bubbla". (Övade tom igår natt när gästerna gått hem...) Releasedax av senaste koreografin imorgon kl 14 på Sportlife Partille! Kom och ge kropp & själ 1 h omtanke! Kanske kan det behövas efter helgens festligheter?!;)

Kärlek/ Er Beckis


* Väskan är en "limited edition bag" (har högt samlarvärde då den inte längre produceras) och formgavs av Sharon Stone för välgörande ändamål - AIDS forskning. Häftigt att ha en väska som inte bara är ursnygg utan även "gjort nytta":)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar