onsdag 27 juni 2012

Feberyra & Systrarna "Håll-i-gång"


Systrarna "Håll-i-gång"


Vet ni vad jag saknar mest ifrån mitt barnlösa liv? Att kunna hänga på stan till 5 på morgonen? Roligt, men nej. Spontana dejter med kompisar? Absolut, men jag har lyckan att fortfarande träffa mina girlz titt som tätt. Sticka och träna när helst man önskar? Faktiskt, men det var inte det jag tänkte på denna gång. Bio med kärleken? Jovisst, men först på listan "att-uppskatta-när-man-inte-har-kids" är:

Att vara sjuk. Kunna krypa ner i sängen och tycka synd om sig själv utan att behöva ta hand om, mata, natta, trösta och leka med småttisar. Svettas ut feber och svära över halsont i lugn och ro. Stänga in sig en vecka och 1/ SOVA 2/ sova än mer och 3/ (när man slitit ut sängen efter allt sovande) förpassa sig till soffan för att se på film och äta snask. Gråta en skvätt. Bita ihop och komma igen.

Detta är en total omöjlighet, för att inte säga en utopi, när man har 2 Gullskruttar hemma! Och egentligen - när jag tänker efter och slutar upp med att tycka så förbaskat synd om mig själv - tur är väl det? För kul är det ju inte att ligga och svettas i en säng?! Dessutom är jag övertygad om att barnen gör att man tillfrisknar fortare! Man måste liksom;)

Ok, kan vi enas om följande? Det optimala är "lugn och ro" när man är riktigt kass och uppiggande kids när man börjar krya på sig. Perfekt! Då bestämmer vi det! Nu skall jag frossa i sköna pics på Systrarna Bus. Hoppsan, tror minsann jag börjar bli bättre?!:)



Midsommartöser


Min "stora" tjej


Min lilla


Syskonkärlek


"Pruttleken"


Morgonmys


Middagsbus


Jet-set-girls i Barca


Mår bättre bara av att se bilderna! Nästa gång jag skriver är jag nog frisk! (Tror stenhårt på affirmationer!)

Puss & hej!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar