onsdag 13 juni 2012

Fashion Report - Cap d'Agde


Liten & stor "Fashionista"


Vi hade glädjen att fira inte bara en, utan två, födelsedagar under semestern! Svärfar Jannes fantastiska fest har jag redan hunnit berätta om, och självfallet skall jag även återge alla detaljer kring min käre sambos party, men först - modedax:)

Fånig eller ej, kan jag inte hålla mig ifrån att visa några godbitar ur min semestergarderob samt delge mina funderingar kring sommarmode. Fullt medveten om att "hybris-varning-lampan" lyser men, enligt mig, är en reseberättelse inte fulltalig utan en "Fashion Report". (Ni minns väl Madrid?;)) Dessutom vet jag att många av mina läsare, likt jag gör, ÄLSKAR mode!


Sommartid är Boho chic definitivt den stil som bäst beskriver mitt sätt att klä mig. Romantiskt bohemiskt men samtidigt elegant. Klänningar (gärna långa böljande) och "lager på lager". Färg, blomster, spetsar och volanger. Skira material (såsom siden) uppmixade med mer "rougha". Accessoarer och än mer accessoarer. Vid båda födelsedagsfesterna var boho-outfits mitt självklara val:


Jannes 60-års firande


Voluminös klänning med träsandaletter


"Pricken över i:et" - många & lååånga halsband


Spetsapplikationer & cityshorts - Mickes Birthday


För balkongmys, sightseeing, utflykter, shopping och hemmahäng funkar ALLTID en schysst tröja och (beroende på väder) shorts eller jeans. Krydda med personliga smycken och snygga pjuks - vips, har du ett vinnande koncept! 2 nya favoriter på tröjfronten ser ni nedan. Den neongul/beige-randiga är ett Lindexfynd (hur skön som helst - köp, köp, köp!) och den gröna skönheten ifrån American Vintage köpte jag under semestern.


Gult är INTE fult


Grönt ÄR skönt


Armband piffar ALLTID upp


Beachlooken är, enligt min mening, given! En färgstark bikini i tubmodell (nej tack till solränder), minishorts att bära till/från stranden och vid beach-bar-besök, stooora solisar (inte optimalt för brännan, men snyggast) och mängder av boho-smycken. Till detta "surfrufsigt" hår och lite läppgloss med solskydd. Klart;) En snygg sarong, sjal, storskjorta eller strandklänning är inte heller så dumt att packa ned ifall vädret, mot förmodan, sviker.


Beachsoft i MQ-bikini, Balenciaga-brillor & strandsmycken


På väg till stranden i minishorts & sneakers


Strandlyxig outfit i havsgrönt


Avslutar med favoritkreationer tillhörande mina kvinnliga medresenärer. Janne, Micke och Alex - ni var "stunning" under hela resan men detta inlägg viger jag åt det jag kan bäst - dam/tjejmode:)


Underskön i minimalistisk dress & "knuthalsband"


Cool i jumpsuit, rosetthårband & jesussandaler


Sockersöt Ralph-Lauren-sessa


Vacker i romatisk långklänning


Visst är mode HÄRLIGT?!

Tack för titten!/ Er Becky


Ps Gillar att jag håller i ett glas med alkoholhaltig dryck på typ 50% av bilderna.... hmmm, är det semester så är det;) Ds

4 kommentarer:

  1. Så snygg och inspirerande! Och ett glas passar (gärna vitt och bubblande)fint på semestern, självklart!
    Puss! / Myran

    SvaraRadera
  2. Åh Myran! Du gjorde just min dag, TACK! Puss

    SvaraRadera
  3. Jag behöver min stylist...... i g e n ;) Snyggast i stan är du sötnos!! Halsband, armband.....mm mm mm! Tack för en helt underbar fashion report!
    Love U! Puss

    SvaraRadera
  4. Thanx Darling! Shoppar MER än gärna ihop ngn dag:) Vet att du gillar smycken... kanske har jag en liten fransk godbit till dig... vem vet?!;) Puss, miss u

    SvaraRadera