måndag 11 juni 2012

"Farca" & Euphoria!!!


Skål för semester & Loreen!


Sweden - WINNER of Eurovision Song Contest 2012


Semesterns första dag blev en härlig, smått kaotisk & fullkomligt euforisk historia! Även om allt flöt på enligt planerna går det inte att komma ifrån att 10 timmars resande (inkl taxi- flyg- & bilresa med barn och mängder av packning) är smått utmattande. I Barcelona - där svärmor Ingis väntade med bil för att föra gänget vidare mot målet, Cap d'Agde i sydvästra Frankrike - etablerades uttrycket "farca". 3 misslyckade försök att lämna flygplatsens parkering (bommen tokvägrade släppa förbi oss samtliga gånger) kan inte beskrivas på ett bättre vis än "en fars i Barca";)

Vid 23-tiden, när barnen äntligen somnat för natten, var det obeskrivligt härligt att slå sig ner (utomhus!) och njuta av jätteräkor, ostron, sparris, ostar och andra läckerheter. (Får motvilligt erkänna att ostron inte riktigt är min grej... Fick kämpa duktigt för att svälja ner det enda jag provade men "man skall aldrig säga aldrig", kanske "lär" jag mig till slut?) Att kvällen avslutades med vinst i Eurovision Song Contest förgyllde givetvis semesterpremiärdagen ytterligare! Euphoria!!!

Underbart att vara på plats!



Tröttsöt trio framme!


Pure love


Skönt att vila benen en stund


Glader i bilen på väg mot Cap d'Agde


Stells fördriver tiden med ritning


Loreens hejaklack:)


Tjo hoo! Vilken överlägsen seger!


Grym tjej!


Nästkommande blogginlägg vigs åt min käre svärfars 60-års firande, något ni inte vill missa:)

Puss & hej så länge!/ Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar