lördag 4 februari 2012

Mer bullmamma än Blastbabe;)


Träningseufori


Jo, visst är det så, att jag mer än gärna hade intagit huvudstaden i helgen och njutit av årets träningsevent tillsammans med Åsa och övriga fitnessgalningar men "allting har sin tid". Bara att konstatera att jag just nu är mer bullmamma än Blastbabe;)

Deppigt? Både och. Självfallet tråkigt att missa skön träning och tokhärliga människor men jag njuter även av att vara hemma och baka (?!) med mina trollungar. För tillfället är bakning, i stark konkurrens med tvätt & pulkaåkning, min huvudsyssla...

Noelles dop börjar närma sig och trots att vi valt att "enbart" bjuda släkten och några få vänner (vi hade glädjen att fira Noelles ankomst med alla friends i december i fiol) blir det ändå en hel del folk! Stora & små, unga & gamla, kusiner hit och sysslingar dit... totalt ca 60 personer kommer bevittna när minstingen får sitt "heliga bad" och, då vi är en matglad familj, krävs det resurser till efterföljande dopfika! Pappa är ansvarig för snittar i olika former och jag bakar, som sagt, så det står härliga till. Har aldrig tidigare ätit så mycket kaksmet under så kort tid... förvandlas snart till en "sagomuffin" eller "jordnötsdröm";)

Senaste veckan har, utöver bak, bjudit på en del sköna stunder - 2 träningspass (yoga & Sh'Bam), blomsteröverraskning, Estelles danspremiär på Move Dansstudio, Lillans första ord "mamma". (Mallig? Om!)



Ready 2 Move


Jump!


Nellies barnstolspremiär


Bestämd koreograf tolkar Svansjön...


... med lillasyster i huvudrollen som "the black swan"


Avslutar med ljuvliga polkatulpaner ifrån älskade mor och far. Trevlig helg alla fina! Ikväll blir det schlager & oxfilé:)

Kyss/ BakBecky


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar