torsdag 9 februari 2012

På hal is!


Skrillorna sitter på! Redo att äntra isen:)


Igår åkte Estelle skridskor för första gången i sitt liv (endast "stövelåkt" tidigare) och till sin hjälp hade hon en riktig isprinsessa, nämligen flerfaldiga världsmästarinnan i team konståkning - Mimmi. Då hennes mor var som bambi på hal is (och egentligen hade behövt såväl hjälm som full hockeymundering som skydd) kändes det tryggt med ett verkligt proffs på plats! Mimmi stöttade, peppade och instruerade på ett högst pedagogiskt vis och dessutom bjöd hon på en minishow med flygskär, piruetter och hopp. När ett gäng imponerade tonåringar storögt utbrast "shit vad bra hon åker!", kontrade jag blixtsnabbt: "Hon är med mig!". Det gäller att sola sig i glansen då jag inte direkt skapade ismagi på egen hand;)

Att vara isprinsessa tar dock på krafterna och korv, festis, kexchoklad och isglass (?!) krävdes för att hålla en viss 3-åring motiverad. Tycker själv varm choklad är outstanding efter ett skridskopass men Stells körde istemat fullt ut och satsade, som sagt, på icecream.



Mimmi - poppis hos alla


Piggelina


Skönt att ha någon att luta sig mot:)


Glada girls på isen


Piruett


Snurrisnurr


Mimmi laddar för en dubbelaxel:)


Stort tack till ProffsMimmi, issessan Elle, bästa mamma och Lily (Noelles nya nickname) för en härlig dag! I eftermiddag väntar (på morfars initiativ) fotografering av alla barnbarnen. Skall bli mycket intressant att se huruvida samtliga 5 lillhuliganer fastnar på samma bild. Lyckas fotografen med detta är han min hjälte!


Puss & hej/ Beckis

2 kommentarer:

  1. de va så roooligt!!! när jag tittar på bilderna vill jag åka mera... nu!!!
    får nog ta en sväng till i vinter kanske?!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, mera skridskor! Mera Mimmi:) KRAM

    SvaraRadera