onsdag 29 februari 2012

Akut behov av SOL!


Så härligt brun & vältränad jag är;)
(foto: Lina Nilsson)


Allvarligt talat?! Vad är det frågan om? Har någon låst in mig i en frys och precis släppt ut mig efter 100 år? Målat mig med vit teaterfärg? Eller har jag använt heltäckande solskyddsdräkt både inomhus & utomhus? H e r r e g u d, vad blek jag är - nästintill genomskinlig!

Sedan är det ju inte heller direkt till min fördel att jag står bevid Sveriges brunaste och fräschaste böna men ändå... Även "snyggt" att jag, för att riktigt understryka min blekhet, matchat hudton med hårnyans och kavajfärg. Mon Dieu! Varför sade ingen till mig på festen i lördags?! Typ - "spring ett varv runt huset", "svep 15 shots och sup dig snygg" eller "gå hem och byt kläder"?!

Då jag ogillar såväl solarium (rädd för hudsjukdomar och russinhud) som brun utan sol (orange och illadoftande fejkfärg) återstår det bara att be till vädergudarna om sol, sol, sol! Och bli bättre på att gå ut i friska luften! Lite rouge är ju också en idé!


Oki! Sol, fresh air & make gäller from nu!

Puss & hej/ Blekfisen

2 kommentarer:

  1. Underbara., nu skiner solen, å den ska stanna! Å jag håller tummarna för d! ;-)
    Jag sitter just nu ute i solen å steker på lite extra, å sen lyser du upp av din underbara charm, humor å ditt leende, så du behöver inget extra!
    Du e alltid vackrast!
    Puss darling**

    SvaraRadera
  2. Har ångrat mig - du är inte bara fräschast och brunast utan även snällast! TACK Finaste hjärtat! Nu skall jag ut i solen:) Puss!

    SvaraRadera