söndag 21 augusti 2011

Sötaste 1-åringen!


Gullungen med mamma Marie


Vilken härlig familjedag vi haft idag! Min brorsdotter Edith fyller 1 år på tisdag men firades redan idag med solsken, presenter, plättar, smarriga smörgåsar, marängtårta och skattjakt:)


1-åringen öppnar pressys


Tårtdax


Fräschaste desserten!

Efterrätten var, som sagt, något alldeles extra! Dessutom försäkrade (bakmästarinnan) Marie att den är busenkel att göra:) Maränger varvat med lemoncurd, vaniljglass och grädde, toppat med marinerade jordgubbar - en mix av syrligt & sött, gudagott! Apropå dessert... Under tiden vi avnjöt tårtan fällde Maries syster Karin dagens bästa kommentar. När hon frågade om Allums öppettider konstaterade jag: "Så, du är shoppingsugen?!", varpå hon svarade med bestämd röst: "Nej, nej, jag har ett behov!" HELT underbart! Shopping är inget nöje, utan en livsnödvändighet;)



Jag höll mig utanför studsmattan...


... till skillnad ifrån Estelle


... och kussen Astrid!


Fina tjejer - mamma & Nora


Här snackar vi såpbubblor!


Micke laddar inför krocketmatchen


"Polo-killarna" - redo för krocket!


Tingeling kom på besök under matchen


Marie delar ut "skattkartan"


Lyckliga skattfinnare


TACK Family för en grym dag!

Imorgon startar en ny vecka! Kanske veckan då "Lill-P-von-Z" kommer till världen?!

Puss/ Förväntansfull Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar