torsdag 25 augusti 2011

Mirakelserum & Blahalack


"Ballet Slippers" - Essie


"Idealist" - Estée Lauder


Inte någon som läst en mode- eller damtidning senaste tiden kan ha undgått vare sig reklamen för USA:s älsklingsnagellack Essie (vilket nyligen lanserades på Kicks) eller Estée Lauders nya serum "Idealist - Even skintone illuminator". Jag har testat nykomlingarna och kan avslöja att en av produkterna är en verklig hit medan den andra, enligt mitt tycke, inte håller vad den lovat.

Serumet är värt all cred då det fullkomligt smälter in i huden, ger underbar lyster (absolut ingen glansig yta utan ett subtilt skimmer) och lugnar huden. Har enbart använt mirakelkuren i en vecka så det återstår att se om även löftet om reducerade pigmentfläckar infrias...

Nagellacket är dock en stor besvikelse. En alltför mesig pensel (och en märklig lackkonsistens?) kräver mängder av penseldrag för ett jämnt, heltäckande resultat. Måste dock framhålla märkets imponerande färgsortiment - varenda möjlig nyans av respektive färg finns! (Bara "ljus rosa" finns i minst 40 olika varianter!) Avslutningsvis vill jag erkänna att jag enbart testmålat 1 gång och kanske är det så att man "måste lära känna lacket" före man gör ett utlåtande?! Hihi, garvar nästan åt mig själv nu när jag inser att jag, som typ aldrig lyckas få/behålla långa naglar, utger mig för att vara någon sorts lackexpert... Vad vet jag egentligen? Babblar som vanligt alldeles för mycket:)


Japp, det var veckans topp & flopp inom skönhetsindustrin.

Glimma på! Beckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar